مدیرکل فرهنگ و ارشاد اردبیل: باید پاسخگوی مطالبه جامعه در بحث بازی‌های رایانه‌ای باشیم

اردبیل- ایرنا- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: باید به سمتی برویم که بتوانیم خودمان پاسخگوی مطالبات جامعه در زمینه بازی‌های رایانه‌ای باشیم، زیرا اگر این مطالبات از طریق ما تامین نشود، از جاهای دیگر که با ما خیلی هم سر سازگاری ندارند، این پاسخ داده خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالله بحرالعلومی روز سه‌شنبه در نشست فعالان بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی استان اردبیل با کارشناسان بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای بیان کرد: با اهتمام ویژه‌ دولت مردمی فصل نوینی از فعالیت‌ها در عرصه مجازی در ارتباط با فعالیت‌ها در فضای مجازی در حال حاضر آغاز شده است.

وی افزود: در بحث فضای مجازی که دامنه وسیعی برای فعالیت داشته و بسیار هم مورد توجه کشورهای توسعه یافته و حتی کشورهای در حال توسعه برای حضور در بازار جهانی قرار گرفته است، به طور طبیعی زمینه‌های مختلف آن رصد و مورد استفاده قرار می‌گیرد که یکی از عرصه‌های بسیار مهم آن، عرصه بازی‌های رایانه‌ای است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل اظهار کرد: اغلب انسان‌های معاصر ارتباط زیادی با فضای مجازی دارند و حتی بیش از زمان‌هایی که در فضای حقیقی فعالیت دارند، با فضای مجازی مرتبط هستند و به طور طبیعی تحت تاثیر این فضا قرار می‌گیرند و در این میان بازی‌های رایانه‌ای مخاطبان بسیار گسترده در رده‌های سنی مختلف پیدا کرده است.

وی اضافه کرد: افراد در اوقات فراغت که از کارها و فعالیت‌های دیگر فارغ می‌شوند، برای گذراندن زمان از این امکانات استفاده می‌کنند و از این رو بازی‌های رایانه‌ای امروز جایگاه خود را در بین قشرهای مختلف جامعه باز کرده است و حقیقتی است که نباید از آن غافل شد.

بحرالعلومی گفت: با توجه به ظرفیت‌های ایران بزرگ و فرهنگی، در عرصه بازی‌های رایانه‌ای حرف‌های بسیاری برای گفتن از نظر مضمون و موضوع می‌توانیم داشته باشیم و با توجه به فرهنگ غنی و ریشه‌دار مناطق مختلف فرصت بروز و ظهور در این عرصه برای ما بسیار فراهم و آماده است.

وی ادامه داد: عنایت ویژه‌ای بر بازی‌های رایانه‌ای باید صورت گیرد چرا که بخش عمده‌ای از تهاجمات فرهنگی که در عرصه فضای مجازی به ما میشود، مرتبط با بازی‌های رایانه‌ای است و خیلی از بچه‌ها بدون اینکه متوجه باشیم و حتی خودشان دقت کافی را داشته باشند، به فراخور روحیاتشان جذب برخی بازی‌ها می‌شوند و اوقات فراغت خود را با آنها سپری می‌کنند؛ در این میان برخی القائات در ناخودآگاه آنها نفوذ می‌کند که به این سادگی نمی‌توان از کنار چنین مساله‌ای بگذریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل بیان کرد: از این رو باید دقت ویژه‌ای هم در تولید اینگونه وسائط سرگرمی و هم برای رصد تولیدات بیگانگان داشته باشیم و امید می‌رود از فرصت‌هایی که در این فضا ایجاد خواهد شد، برای توسعه فعالیت استفاده بهینه کنیم و از نظر تاثیرات روانی و فرهنگی که روی جامعه می‌تواند داشته باشد، بیشتر دقت داشته باشیم.

وی افزود: از سوی دیگر قسمت اعظمی از آنچه که سبب می‌شود به این قضیه ورود ویژه داشته باشیم، بحث‌های اقتصادی آن است؛ چرا که در عرصه بازی‌های رایانه‌ای علاوه بر هزینه‌هایی که برای حجم اینترنت و دانلود بازی‌ها انجام می‌شود، در زمان انجام برخی بازی‌ها هم پرداخت‌هایی صورت می‌گیرد که همه اینها از جیب ملت ایران می‌رود.

تسهیل در صدور مجوزهای مراکز بازی، طولانی بودن روند داوری بازی‌ها و ایده‌ها، گسترش کلاس‌های آموزشی و اقدامات حمایتی به استان‌ها، درآمدزا نبودن بازی‌سازی در داخل کشور، کمبود تجهیزات، فقدان حمایت تسهیلاتی، توجه به نیازهای روز جامعه از جمله مشکلات و مطالباتی بود که در این نشست از سوی فعالان بازی‌های رایانه‌ای و فضای مجازی استان اردبیل مطرح شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha