استاندار گلستان: جایگاه مردم در تحقق رشد و پیشرفت همه جانبه بی‌بدیل است

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان گفت: جایگاه مردم در تحقق رشد و پیشرفت همه‌جانبه در دولت مردمی (دولت سیزدهم) بی‌بدیل است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علی‌محمد زنگانه سه‌شنبه شب در جمع خبرنگاران اظهارداشت: پیشرفت روستامحور در توسعه استان‌ها جایگاه ویژه‌ای داشته و ما در این بخش در گلستان تجربیات موفقی داشتیم.

وی تاکید کرد: این تجربیات مبتنی بر الگوی مردم محور بودن کارها بوده و در گلستان ۲۲ روستا موفق مبتنی بر مزیت نسبی مردمی بودن رشد و توسعه شناسایی شده است.

استاندار گلستان گفت: تا افق ۱۴۰۴ بنا داریم نیمی از روستاهای استان را که مبتنی بر این مزیت هستند را شناسایی و توسعه روستامحور را در آنها انجام دهیم.

زنگانه افزود: در مدل توسعه‌ای روستامحور، مردم محور اصلی توسعه خواهند بود.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر کارها در این روستاها با مشارکت خودجوش و با هدایت رهبران اجتماعی مورد تایید خود مردم مبتنی بر مزیت‌های نسبی روستا انجام خواهد شد و مدل‌های انجام شده را می‌توان به روستاهای همجوار هم‌ بسط و گسترش داد.

زنگنه ادامه داد: بیش از ۴۶ درصد جمعیت استان را روستائیان تشکیل می‌دهند و لذا توسعه روستا محور در برنامه پیشرفت و توسعه استان جایگاه ویژه‌ای دارد.

استاندار گلستان گفت: در استان بر اساس این الگو اقدامات موفقی مانند روستاس عطاآباد، محمد آباد و پنج پیکر شاهد بودیم.

زنگانه اضافه کرد: بیش از ۱۲۲ هزار میلیارد ریال اعتبارات و تسهیلات اشتغال آفرین در سفر رییس جمهور به استان همراه با هفت هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه، ۱۷ هزار میلیارد ریال تسهیلات برای ازدواج جوانان و همچنین از ظرفیت تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ بودجه که تسهیلات ارزان به شمار می‌رود، تخصیص یافت که می‌توانیم برای حمایت از کسب و کارها این روستاها استفاده کنیم.

وی تصریح کرد: به شهرستان ابلاغ می‌کنیم براساس جمعیت روستایی این منابع به صورت متوازن  براساس الگوی عدالتی (متناسب با جمعیت روستایی) که رییس جمهور تاکید دارند توزیع شود.

استاندار گلستان یادآور شد: براساس میانگین درآمد سرانه خانوار روستاهای توسعه محور که تاکنون کار کرده‌اند به میانگین کشوری رسیده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha