به گزارش ایرنا از وزارت آموزشوپرورش، محمدمهدی کاظمی در گفت و گویی در مورد طرح «جبران افت یادگیری» اظهارکرد: بعد از آموزش حضوری باید برای تثبیت یادگیری در دانش آموزان برنامهریزی ویژهتری انجام میدادیم.
وی افزود: با مجوز ستاد ملی کرونا اعتباری پیش بینی شد تا برای دانش آموزانی که حد نصاب نمره قبولی را در دوره متوسطه و در برخی دروس را کسب نکردهاند، یک برنامه جبران افت تحصیلی، تثبیت و تعمیق یادگیری داشته باشیم.
معاون آموزش متوسطه ادامه داد: گروه دومی از دانش آموزان نیز هستند که نمره قبولی را کسب کردهاند اما نمره پایینی داشتند، این دانش آموزان بنابر نظر مدیر و شورای مدرسه، ضرورت دارد که برای یادگیری بیشتر دوره جبران افت را بگذرانند به همین منظور برای ایجاد انگیزه درآنها مصوبهای از شورای عالی آموزش و پرورش گرفتیم تا نمره بالاتر جایگزین نمره قبلی شود.
وی از مشارکت ۲۰ درصدی دانش آموزان در این طرح خبرداد و گفت: شرکت در این طرح برای دانش آموزان مدارس دولتی رایگان است و مدارس غیردولتی هم میتوانند برای خودشان این طرح را اجرایی کنند.
کاظمی درس خواندن در فضای مجازی، عدم رفع اشکال، عدم ارتباط مستقیم با معلم، مسائل اجتماعی، اقتصادی و خانوادگی و همچنین روش تدریس را به عنوان مهمترین عوامل افت یادگیری دانش آموزان برشمرد و گفت: مدارس در این طرح عملکرد دانش آموزان را رصد و پایش میکنند.
وی در پایان گفت: آموزش وپرورش به عنوان سیاستگذار در حوزه آموزشی برای عدم اختلال در برنامه یادگیری دانش آموزان برنامه ریزی کرده است و رصدهای مختلفی را نیز انجام میدهد.
نظر شما