۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۰
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84806091
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

زوجهای نابارور نگران پرداخت هزینه‌های درمان نباشند

زنجان - ایرنا - مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان گفت: از سال گذشته سازمان بیمه سلامت بر مبنای قانون خانواده و جمعیت، پوشش بیمه ای خود را بر زوجهای نابارور گسترانیده و در سال جاری نیز با انجام تغییراتی، خدمت بیمه‌ای و کاهش هزینه‌های این گروه هدف مد نظر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر یعقوب شیویاری روز چهارشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی این اداره کل با اشاره به درمان زوج های نابارور استان افزود: تعداد زیادی از زوجین در کشورمان به دلایلی نابارور هستند که برای درمان، هزینه های بالایی را متحمل می شوند که مشکلات عدیده ای برای آنان به وجود می آید.

وی با بیان اینکه تلاش می شود با پوشش بیمه ای زوج های نابارور درصد زیادی از آنان صاحب فرزند شوند، اضافه کرد: در این استان نیز مقدمات انجام این کار فراهم شده است و در زمان حاضر یک مرکز تخصصی ناباروری در بیمارستان آیت الله موسوی زنجان به گروههای هدف خدمات ارائه می کند.

این مسوول، با اشاره به اینکه هزینه های بخش خصوصی نیز در صورت ارائه خدمت به زوجهای نابارور قابل پرداخت است، ادامه داد: به لحاظ پرداخت مالی مشکلی وجود ندارد چرا که ما موظف به ارائه خدمات به بهترین شکل ممکن هستیم.

شیویاری با بیان اینکه اطلاع رسانی رسانه های گروهی سهم بسزایی در آگاهسازی زوج های نابارور دارد، افزود: با تمامی امکانات و بر اساس مصوبات سازمان، تلاش می شود با پرداخت هزینه ها سهمی در استحکام خانواده ها و تحت پوشش قرار دادن خدمات داشته باشیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان یادآور شد: در راستای بند ۱ سیاست‌های جمعیتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب و ارتقا، بالندگی و جوان سازی جمعیت با هدف افزایش نرخ باروری و با استناد به تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰ و به دنبال تصویب هیات وزیران، خدمات ناباروری از اول آذر سال ۱۴۰۰ در تعهد سازمان‌های بیمه گر قرار گرفته است.

وی  اضافه کرد: براساس تبصره ۱۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۰، زوج‌ها می‌توانند از خدمات سه دوره ناباروری در طول یکسال شامل IVF، ICSI، IUI و FET با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد تعرفه بخش دولتی در مراکز ناباروری دولتی و ۹۰ درصد تعرفه بخش عمومی غیر دولتی در بخش‌های عمومی غیر دولتی، خیریه، موقوفه و خصوصی بهره‌مند شوند، در همین راستا زوجه می‌تواند تا سن ۴۹ سال تمام و زوج تا زمانی که قدرت باروری دارد، این خدمات را دریافت کند.

 این مسوول، در ادامه با بیان اینکه پس از شکل گیری سازمان بیمه سلامت، چتر خدمات بیمه ای هر سال گسترده شده و خدمات ویژه ای را در بر گرفته است، افزود: آمار و ارقام نشان می دهد این سازمان در بدو تاسیس خود صرفا صندوق کارمندان دولت را تحت پوشش داشت اما به تناسب نیاز و بنا به ضرورت و مصوبات مجلس شورای  اسلامی دولت اتفاقات خوبی رقم زده شده است.

شیویاری، یکی از اقدامات مهم این سازمان را پوشش بیمه ای روستاییان در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت  عنوان  کرد و افزود:  خدمات رسانی بیمه سلامت استان به گروههای هدف ادامه دارد و این سازمان بر اساس اهداف تعیین شده و مواد قانونی در بودجه سنواتی در نظر گرفته می شود و با تمام توان برای ارائه خدمت به گروههای هدف تلاش می کند.

وی با بیان اینکه این اداره کل با ۸۰ نفر پرسنل به ازای هر هشت هزار رو ۵۰۰ نفر بیمه شده بصورت تخصصی و پشتیبانی خدمت ارائه می کند، خاطرنشان کرد: هر چند در برخی صندوق ها آنگونه که باید و شاید رضایت حاصل نشده است که این موضوع نیز به ساختار باز می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha