برگزاری سومین دوره جشنواره توت فرنگی و چند خبر دیگر از کردستان

سنندج- ایرنا- برگزاری سومین دوره جشنواره توت‌ فرنگی در روستای شیان سنندج، حضور نماینده کردستان در لیگ دسته یک کشتی آزاد کشور و افتتاح همزمان دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان سقز، عناوین چند خبر کوتاه از کردستان است.

به گزارش ایرنا، سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سنندج گفت: روستای هدف گردشگری شیان از توابع بخش سیروان سنندج، برای سومین‌ بار میزبان جشنواره توت‌ فرنگی می‌شود.

پیام مجیدی افزود: این رویداد فرهنگی، صبح روز جمعه ۱۰ تیرماه با حضور استاندار کردستان، مسوولان استانی و شهرستانی، گروهی از گردشگران و مهمانان داخلی و خارجی در روستای هدف گردشگری شیان برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های گردشگری کشاورزی، رونق و توسعه صنعت گردشگری، برداشت و معرفی توت‌ فرنگی به‌ عنوان اصلی‌ترین محصول این منطقه و جذب گردشگر از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.

سرپرست اداره میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی سنندج یادآور شد: روستای هدف گردشگری شیان از توابع بخش سیروان، سال ۹۷ در فهرست آثار ملی کشور به‌ ثبت رسیده است.

حضور نماینده کردستان در لیگ دسته یک کشتی آزاد کشور 

لیگ دسته یک کشتی از روز ۲۳ تیرماه برگزار می شود و هیات کشتی سنندج نیز در این مسابقات حضور خواهد داشت. 

این رقابت‌ها در دو رشته آزاد و فرنگی برگزار می شود و ۳۴ تیم از ۱۷ استان در لیگ دسته یک کُشتی کشور که تحت عنوان" گرامیداشت شهید کشتی گیر شاهرخ ضرغام " برگزار می شود، حضور دارند.

هیات کشتی سنندج در مسابقات لیگ دسته یک کشتی به عنوان تنها نماینده کردستان و در رشته آزاد این رقابت‌ها حضور پیدا کرده و در گروه(c) با تیم های کارینا شمال نور مازندران، صنایع غذایی معینی پور خراسان رضوی و قند تنها کرمانشاه هم گروه است.

با اعلام رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی فینال مسابقات لیگ دسته یک همزمان با پنجم شهریورماه زادروز «جهان پهلوان تختی» و روز کشتی برگزار خواهد شد.

افتتاح همزمان دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان سقز

با حضور معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کردستان و همزمان با هفته قوه قضاییه، دو دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهرستان سقز افتتاح شد.

معاون فناوری اطلاعات و برنامه ریزی دادگستری استان کردستان در آیین افتتاح این دفاتر در سقز اظهار داشت: کاهش مراجعه به دستگاه قضایی، تسریع در رسیدگی به پرونده و صرفه جویی در وقت و هزینه، افزایش کارآمدی نظام قضایی کشور با افزایش نسبی سرعت، دقت و کیفیت افزایش رضایتمندی مردم از دستگاه قضایی و استفاده شهروندان از فرصت‌های برابر با رفع موانع اداری از اهداف توسعه دفاتر خدمات الکترونیک قضایی است.

علی رشیدی، اطلاع از آخرین وضعیتی پرونده‌ها را یکی از علل اصلی تراکم و شلوغی محاکم ذکر کرد و افزود: استفاده بخش خصوصی در فرآیند دادرسی سبب افزایش رضایت مندی مردم می‌شود.

وی یادآور شد: دفاتر افتتاح شده فوق، سی و پنجمین و سی و ششمین دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در استان کردستان بودند و با افتتاح این دفاتر شهرستان سقز صاحب پنج دفتر خدمات الکترونیک قضایی شد.

سومین جلسه سنندج هفته پایتخت کتاب ایران برگزار شد

سومین جلسه سنندج پایتخت کتاب ایران با حضور علی اصغر دریایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مسوولان شهر سنندج در محل سالن کنفرانس اداره کل ارشاد کردستان برگزار شد.

در این جلسه ضمن بررسی طرح ها و برنامه های عملیاتی توسعه کتاب و کتابخوانی در شهر سنندج، مهدی صمدی نیز به عنوان مسوول دبیرخانه سنندج پایتخت کتاب ایران معرفی و منصوب شد.

همچنین مقرر شد دبیرخانه سنندج پایتخت کتاب ایران فعال و کارگروه های ویژه هر بخش برگزار شود و همچنین مستندات و برنامه های هر کارگروه مشخص شده و اقدام به برگزاری جشنواره ها و فعالیت های ترویجی کتاب و کتابخوانی شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha