۸ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۴۴
کد خبرنگار: 2107
کد خبر: 84806552
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قروه:تقویت زیرساخت‌های فرهنگی مورد توجه دولت قرار گیرد

سنندج- ایرنا- امام جمعه شهر قروه گفت: تقویت و ایجاد زیرساخت های فرهنگی، معیشت روحانیون اهل سنت و شیعه و احداث خانه های عالم بخشی از مطالبات مردم در کردستان است که باید مورد توجه دولت قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام عابدین رستمی روز چهارشنبه در دیدار با ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی مذهبی با بیان اینکه باید به ارتباطات بین اقوام در کردستان به عنوان یک فرصت عمیق فرهنگی نگاه کرد، افزود: برای اینکه امنیت پایدار در همه حوزه ها به ارمغان آورده شود باید زیرساخت ها تقویت شود.

وی افزود: تقویت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور با توجه به حجم خدمات و تعداد مخاطبانی که دارد و سرو سامان دادن به وضعیت علمای اهل سنت و ماموستاها از دیگر مسائلی است که دولت باید آنها را تقویت کند.

رستمی با اشاره به خدمات متقابل اهل سنت کردستان به انقلاب اسلامی گفت: یکی از دغدغه های مهم حضرت امام راحل، رهبر معظم انقلاب و به تبع آن رییس جمهوری بر اساس مبانی دینی اسلام مساله حقوق شهروندی است که نتیجه آن زندگی مسالمت آمیز در کشور است.

وی با بیان اینکه شهرستان قروه در زمینه تقریب مذاهب بین اهل سنت و تشیع جز برترین شهرستان های کشور است، ادامه داد: در شهرستان قروه ترک، کرد و شیعه و سنی در کنار هم زندگی می کنند و اختلاف بین اهل سنت و تشیع را به دلیل شناخت و قدمتی که در این شهرستان وجود دارد به صفر رسانده ایم.

امام جمعه قروه با اشاره به اینکه اولویت استان کردستان مساله انتقال آب است،اضافه کرد: دشت های قروه و دهگلان تشنه هستند لذا در مساله انتقال آب درخواست ویژه داریم که تخصیص در بخش صنعت، شرب، کشاورزی و زمین های آبی این شهرستان صورت گیرد.

امنیت در سایه وحدت در کشور شکل می گیرد

امام جمعه اهل سنت قروه هم در این دیدار گفت: در طول تاریخ مردم ایران روی پای خود ایستادند و امروز با توجه به تحریم های دشمن شاهد خودکفایی، عزتمندی و آبرومندی نظام هستیم و این امر به وسیله وحدت میسر شده است.

ماموستا هاشم نوری افزود: اگر در جامعه وحدت و امنیت شکل بگیرد عزت، اقتدار، قدرت، توانمندی و زیرساخت ها شکل می گیرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان قروه ظرفیت های بسیار خوبی وجود دارد، اضافه کرد: بسیاری از جوانان به دنبال اشتغال در تهران و شهرهای همجوار هستند که از دولت می خواهیم در شهرستان بستر کارآفرینی برای قشر جوانان منطقه فراهم کند.

امام جمعه اهل سنت قروه تاکید کرد: با توجه به اینکه کشور ایران یک کشور اسلامی است در مورد اختصاص بودجه فرهنگی به ویژه به مساجد و روحانیت لازم است توجه ویژه صورت گیرد.

مشاور رییس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی، از روز دوشنبه در صدر هیاتی با استقبال استاندار، فرماندار سنندج و برخی مدیران استانی به استان کردستان سفر کرده و تا روز پنجشنبه به چندین شهرستان استان سفر و بازدیدهای مختلفی خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha