تردد کامیون از پایانه‌های صادراتی آذربایجان‌غربی ۲۵ درصد افزایش یافت

ارومیه - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال ۲۷ هزار و ۵۰۰ کامیون حامل کالاهای صادراتی از طریق پایانه های مرزی استان خارج شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، رشد نزدیک به ۲۵ درصد را نشان می‌دهد.

پیمان آرامون روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تمامی این ترددها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و با نظارت کارکنان مرکز بهداشت در نقطه صفر مرزی انجام شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در این مدت تردد کامیون‌های حامل کالاهای وارداتی از پایانه‌های مرزی استان نیز بیشتر بود که طبق برآوردهای انجام شده افزایش ۳۷ درصدی داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: بیشترین تردد کامیون از پایانه‌های مرزی استان به ترتیب در پایانه‌های مرزی بازرگان، پلدشت و سرو انجام شده است.

آرامون اضافه کرد: این میزان تردد بعد از بهبود شرایط و برداشتن محدودیت‌های کرونایی افزایش چشمگیر و رشد بی نظیر را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌غربی دارای پنج پایانه مرزی شامل بازرگان در ماکو، رازی خوی و سرو ارومیه در مرز ترکیه، «صنم بلاغی» پلدشت در مرز نخجوان و «تمرچین» پیرانشهر در مرز عراق است.

در کل کشور ۲۲ پایانه‌ مرزی وجود دارد که حدود یک چهارم آنها در آذربایجان غربی قرار دارد؛ گمرک بازرگان یکی از مبادی سه گانه تجارت مرزی ایران و ترکیه به شمار می‌رود و در شمال آذربایجان‌غربی واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha