۸۰۰ زائر پیاده برای سوگواری شهادت امام جواد به پابوس امام رضا(ع) آمدند

مشهد-ایرنا- سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: همزمان با سالروز شهادت امام محمد تقی، جواد الائمه (ع) ۸۰۰ زائر ایرانی و عراقی در قالب ۱۴ کاروان وارد شهر مشهد شده و برای عرض تسلیت به پابوس امام رضا (ع) مشرف شدند.

حسین رضایی روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا افزود: کاروان های پیاده که بیشتر مرد هستند از شهرهای سبزوار، شیراز، اصفهان، نیشابور و فریمان، مدتی قبل حرکت خود را به سمت مشهد آغاز کرده بودند تا در روز شهادت فرزند امام رضا(ع) به پیشگاه مقدس آن حضرت مشرف شوند.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: زائران سبزواری، بزرگترین کاروان زائران پیاده در مناسبت جاری به تعداد ۳۵۰ نفر هستند که حرکت خود را نهم تیرماه از آن شهر آغاز و مسیر سبزوار تا مشهد را پیاده طی کردند.

رضایی اضافه کرد: کاروان زائران سبزواری ۲۹ سال است که به قصد تشرف به بارگاه منور رضوی در مناسبتهایی مانند سالروز شهادت امام جواد (ع) یا مراسم عرفه، مسیر سبزوار تا مشهد را پیاده طی می کنند.

وی بیان کرد: کاروان های عراقی نیز از سه شهر کربلا، نجف و کاظمین به صورت پیاده مسیری را تا شهر مشهد طی کرده بودند تا در سالروز شهادت امام جواد (ع) بتوانند در آیین سوگواری آن در حرم مطهر رضوی شرکت کنند.

سخنگوی جمعیت زائران پیاده امام رضا(ع) گفت: هیاتهای عزاداری کاروانهای زائران پیاده در ۴۷ شهر کشور و ۶ منطقه مشهد ضمن برگزاری مراسم عزاداری، با ایجاد ایستگاه های صلواتی در طرح ملی پخت ۹ پرس غذا در خانه و توزیع در بین همسایگان به نیت امام نهم شیعیان جهان نیز مشارکت دارند.

رضایی اظهار داشت: کاروانهای زائران پیاده امام رضا(ع) در مراکز اقامتی اسکان یافتند و مورد پذیرایی جمعیت خدمتگزاران امام رضا(ع)  قرار گرفتند، آنان در اجتماع جوادیون و همچنین مراسم سوگواری سالروز شهادت امام جواد (ع) شرکت کردند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha