۱۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۰
کد خبر: 84807859
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

مجارستان همچنان برمخالفت با تحریم انرژی روسیه اصرار دارد

تهران – ایرنا – ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان اگرچه مخالفتی با رویکرد تحریمی اتحادیه اروپا علیه روسیه ندارد، اما درخصوص موضوع انرژی، همچنان اصرار دارد که تحریم ها علیه روسیه نباید شامل موضوع انرژی و به ویژه گاز شود.

به گزارش روز جمعه ایرنا، تارنمای خبری بلومبرگ با انتشار این خبر افزود: ویکتور اوربان  نخست وزیر مجارستان گفت که کشورش بر سر راه تحریم‌های اتحادیه اروپا به جزء موارد حیاتی انرژی ، قرار نخواهد گرفت.

بنابراین گزارش اوربان امروز (جمعه) درجریان مصاحبه هفتگی خود با رادیو عمومی گفت که بوداپست همچنان با هرگونه تحریم واردات گاز طبیعی (از روسیه) مخالفت خواهد کرد؛ با این وجود نمی توان بطور دائم  در این بلوک (اتحادیه اروپا) در مواردی به غیر از مساله انرژی، بر خلاف جریان  حرکت کرد، چراکه این موضوع در چنین اتحادیه‌ای که بر همکاری، وفاداری، اعتماد دوجانبه بناشده،  کاری چندان  نامناسبی نیست.

تارنمای خبری بلومبرگ نوشت: مجارستان به رهبری اوربان یکی از متحدان نزدیک روسیه در اتحادیه اروپا بوده و وی تاکنون توانسته است تا اندازه ای از میزان تحریم ها علیه روسیه بکاهد، اکنون وی با اظهارات اخیرش،  نرمشی نسبت به کی‌یف از خود نشان داده است.

بنابراین گزارش نخست وزیر مجارستان گفت:همه سمت اوکراین هستند همانطوری که باید سمت مدافع بود، روسیه نیز دلیلی نداشت تا به کشوری دیگری حمله کند و جنگی را آشکارا آغاز کند، حتی اگر روسیه آنرا جنگ نخواند.

تارنمای خبری بلومبرگ نوشت: اوربان افزود  مجارستان باید توانایی های دفاعی خود را افزایش دهد چرا که جنگ به تدریج در داخل اوکراین به سمت سرزمین هایی می رود که به مرزهای مجارستان نزدیک تر خواهند بود.

**۱۳۰۲*

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha