مشکلات رفت و آمد ۳۵۰ خانوار مرزنشین خراسان شمالی برطرف شد

بجنورد- ایرنا- بخشدار مرکزی شهرستان مرزی راز و جرگلان خراسان شمالی گفت: مشکلات رفت و آمد ۳۵۰ خانوار مناطق مرزی استان با بهسازی و آسفالت چهار کیلومتر راه روستای باغلق به اشرفدره برطرف شد.

علی مقیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آسفالت راه روستایی در مناطق مرزی خراسان شمالی در اولویت قرار دارد و سعی داریم با اعتبارات ویژه رفت و آمد را برای این خانوارها تسهیل کنیم و آسفالت روستای باغلق به اشرفدره در این راستا انجام شد و این رویه ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: این چهار کیلومتر از محل اعتبارات راهداری و مشارکت اهالی و دهیاری ها بهسازی و روکش آسفالت شد و آسفالت معابر اصلی روستاهای سنگسار و فرح دین در این منطقه مرزی نیز از محل اعتبارات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی انجام شد.

مقیمی ادامه داد: همچنین دیوار ساحلی روستای امام دره، سنگ فرش معابر در روستاهای بک پولاد، جلفدره، باغلق و امانلی نیز احداث شد.

وی با اشاره به نصب تجهیزات جدید بر دکل های همراه اول در روستاهای مرزی کاریز، اشرفدره و حسین آباد، گفت: پارسال با این اقدام ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در این بخش به ۹۱ درصد رسید.

بخشدار مرکزی رازوجرگلان افزود: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در روستاهای این بخش ۶۵ درصد بود و اینک افزون بر ۱۳ هزار و ۶۰۰ نفر از اینترنت پر سرعت برخوردارند.

وی یادآور شد: نصب تجهیزات ماهواره ای بر دکل قوش تپه برای بهره مندی از اینترنت پرسرعت در روستاهای قوش تپه، اسفروج و جلف دره از طرح های اولویت‌دار در این بخش است که امسال اجرا می شود.

بر اساس آمار اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی؛ افزون بر۲۵۰ کیلومتر از کیلومتر راه‌های روستایی و شهری این شهرستان مرزی نیاز به مرمت و بهسازی دارد.

برخورداری راه های روستایی کشور ۹۲.۷ درصد است که این میزان برخورداری از راه های روستایی مناسب استان ۸۳ درصد و در شهرستان رازوجرگلان ۷۳ درصد است.

خراسان شمالی دارای ۳۰۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور ترکمنستان است که بیشتر این مساحت در شهرستان راز و جرگلان واقع است و این شهرستان سه بخش و ۶ دهستان دارد و ۷۵ درصد جمعیت این منطقه روستایی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha