۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84808976
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چند خبر از دامپزشکی کردستان

۱۱ تیر ۱۴۰۱، ۱۷:۳۳
کد خبر: 84808976
چند خبر از دامپزشکی کردستان

سنندج- ایرنا- جریمه نقدی رستوران بین راهی و فروشگاه پروتئنی معروف در سنندج، ۱۹ ماه حبس تعزیری برای مرغ فروش متخلف قروه‌ای و جریمه فروشگاه زنجیره ای متخلف در بیجار عناوین سه خبر از دامپزشکی کردستان است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی کردستان از دستور مقام تعزیراتی برای جریمه سنگین یک واحد رستوران بین راهی معروف، به علت تخلفات بهداشتی و استفاده از فرآورده های خام دامی فاسد و غیر قابل مصرف خبر داد.

مصطفی رهبر اظهار داشت: در ادامه بازدید اکیپ های ستادی بهداشت عمومی دامپزشکی از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، بازرسان بهداشتی مقادیر زیادی از جمله ۱۵۰ کیلو گرم گوشت قرمز، ۱۶۰ کیلو گرم چربی و ۱۱۲ کیلو گرم گوشت مرغ تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف را از یخچال و سردخانه یک رستوران کشف و ضبط کردند.

وی افزود: کمترین تخلف در چنین اماکنی غیر قابل گذشت است چرا که سلامت مردم را تهدید می کند و لذا پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال و علاوه بر دستور معدوم سازی فرآورده های کشف شده، متصدی رستوران به پرداخت ۶۴۲ میلیون و ۹۶۰ هزار ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی کردستان از شهروندان خواست هرگونه خبر و گزارشی از تخلف و یا رفتارهای مشکوک بهداشتی را از طریق تماس با سامانه پیغام گیر شبانه روزی ۱۵۱۲ اداره کل دامپزشکی استان کردستان در میان بگذارند.

جریمه فروشگاه پروتئنی معروف سنندج

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی کردستان از محکومیت یک فروشگاه معروف در شهرستان سنندج به پرداخت بیش از ۱۱۰ میلیون ریال جزای نقدی خبرداد.

مصطفی رهبر افزود: اکیپ های نظارتی اداره کل دامپزشکی در بازدید از یک فروشگاه معروف، مقادیری گوشت سفید از جمله ماهی و میگو فاقد هویت و غیر قابل مصرف را کشف و ضبط کردند.

وی ادامه داد: پس از ارجاع پرونده تخلفات واحد یاد شده به مراجع قضایی، دستور معدوم سازی آبزیان کشف شده غیر قابل مصرف و همچنین جریمه ۱۱۰ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال در حق صندوق دولت از سوی مقام قضایی برای این پرونده صادر شد.

حکم مقام قضایی برای مرغ فروش متخلف قروه

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی کردستان گفت: متصدی یک واحد مرغ فروشی در قروه به دلایل تهدید علیه بهداشت عمومی و تمرد نسبت به مامورین دولت به ۱۹ ماه حبس تعزیری و ۲ سال منع از اشتغال به عرضه فرآورده های خام دامی محکوم شد.

 مصطفی رهبر افزود: در جریان بازرسی کارشناسان بهداشت عمومی این اداره کل از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی در سطح شهرستان قروه که در راستای نظارت بهداشتی انجام گرفت، در بازدید از یک مرغ فروشی در شهرستان قروه، مقادیری مرغ تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف کشف شد.

وی اظهار داشت: مرغ فروش متخلف، نه تنها اجازه ضبط را نداد بلکه با فحاشی و حمله به بازرسان بهداشتی با سلاح سرد، مانع از اجرای مقررات و انجام وظایف شد.

معاون توسعه، مدیریت و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی کردستان تاکید کرد: پس از تکمیل و ارجاع پرونده فرد متخلف به مراجع قضایی با توجه به سوابق عدیده مرتبط با این موضوع و تمرد و مقاومت نسبت به ماموران دولت در حین انجام وظیفه و تهدید آشکار علیه بهداشت عمومی از طریق نگهداری و عرضه فرآورده های فاسد و غیر قابل مصرف و ممانعت از ضبط فرآورده های تاریخ مصرف گذشته، فرد خاطی به تحمل ۱۹ ماه حبس تعزیری و منع از اشتغال به عرضه فرآورده های خام دامی به مدت ۲ سال محکوم شد.

محکومیت فروشگاه زنجیره ای در بیجار

رییس شبکه دامپزشکی بیجار از محکومیت جریمه نقدی برای متصدی یک فروشگاه زنجیره ای در این شهرستان بعلت عرضه و فروش فرآورده های غیر قابل مصرف خبر داد و گفت: بر اساس بازدیدهای اکیپ های بهداشت عمومی دامپزشکی در راستای تامین فرآورده های خام دام و طیور سالم و بهداشتی برای شهروندان از مراکز عرضه فرآورده های خام دامی، یک فروشگاه زنجیره ای معروف به علت فروش فرآورده های تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شناسایی و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

هادی اسکندری اظهار داشت: پس از طی مراحل قانونی و رسیدگی به پرونده، مدیر فروشگاه به علت تقلب در کسب و عرضه و فروش گوشت مرغ، گوشت بلدرچین و گوشت گوساله غیر قابل مصرف به پرداخت ۵۹ میلیون و ۳۶۰ هزار ریال جریمه، نصب بنر تخلفاتی به مدت یک هفته بر سر درب فروشگاه و معدوم سازی فرآورده های کشف شده محکوم شد.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha