تیم ویژه قضایی هرمزگان در منطقه زلزله‌زده سایه خوش حاضر شد

بندرعباس- ایرنا- رییس کل دادگستری هرمزگان از حضور تیم ویژه قضایی استان در منطقه زلزله زده سایه خوش با دستور رییس دستگاه قضا خبر داد و گفت: تمام تلاش خود را برای برقراری امنیت انجام می دهیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پی وقوع زمین‌لرزه در برخی نقاط استان هرمزگان، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا طی تماسی با رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بر همکاری و مساعدت با سایر دستگاه‌ها در راستای تأمین امنیت و کمک به رفع گرفتاری و کاهش مشکلات حادثه‌دیدگان زلزله بامداد شنبه تاکید کرد.

پیرو تماس و پیگیری رئیس قوه قضاییه، مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان روز شنبه به همراه هیاتی از مسئولان قضایی این استان از مناطق زلزله‌زده غرب هرمزگان بازدید به عمل آورد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در همین ارتباط گفت: بلافاصله پس از وقوع زلزله بامداد امروز، با پیگیری حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس دستگاه قضا، یک تیم ویژه از مسئولان قضایی استان در روستاهای سایه‌خوش و کنخ از توابع شهرستان بندرلنگه که محل کانونی زلزله هستند، حاضر شدند.

مجتبی قهرمانی افزود: رئیس قوه قضاییه همچنین دستورات لازم را جهت پیگیری مطالبات قانونی زلزله‌زدگان و همچنین نظارت بر توزیع عادلانه امکانات و خدمات میان حادثه‌دیدگان صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان با اشاره به ابلاغ دستورات ویژه قضایی برای برقراری نظم و امنیت در محل وقوع زلزله، اظهار کرد: نیروهای پزشکی قانونی استان هرمزگان نیز با حضور در محل وقوع زلزله، اقدام به شناسایی اجساد جانباختگان و صدور دستورات لازم برای تحویل پیکرهای متوفیان به خانواده‌هایشان کردند.

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان با اشاره به صدور دستورات قضایی لازم برای شناسایی اجساد، تصریح کرد: اداره کل پزشکی قانونی استان هرمزگان هم در حالت آماده باش است و با استقرار در محل از شب گذشته تاکنون در حال خدمت‌رسانی به مردم است.

قهرمانی با تأکید بر لزوم توزیع عادلانه امکانات در مناطق آسیب دیده اظهار داشت: ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان مکلفند با هماهنگی و هم‌افزایی در انجام امور، خدمات و اقلام امدادی را به صورت عادلانه در مناطق زلزله زده توزیع کنند.

بامداد امروز شنبه ۱۱ تیرماه دو زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه بندرخمیر در استان هرمزگان را لرزاند و در این حادثه ۸۴ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.

براثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ نیز به دنبال داشته، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شد.

هم اکنون وزیر کشور برای بررسی شرایط مناطق زلزله زده هرمزگان وارد استان شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha