گردنه‌های کوهستانی زنجان پوشیده از مه غلیظ است

زنجان - ایرنا – معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: هم اکنون مه غلیظ گردنه های شمالی این استان فرا گرفته و موجب کاهش دید افقی رانندگان شده است که رانندگان باید در این شرایط جوی بیشتر احتیاط کنند.

هادی نظری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون مه غلیظ گردنه های کوهستانی بادامستان و ذاکر در جاده زنجان – طارم دید رانندگان را به شدت کاهش داده است.
وی یادآوری کرد: علاوه بر این مسیر، خانچایی، آق کند و دیگر گردنه ها در جاده زنجان – تهم – چورزق نیز پوشیده از مه غلیظ است.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: رانندگان عبوری از این مسیرهای ارتباطی از چراغ های مه شکن استفاده و از سرعت و سبقت غیرمجاز خودداری کنند.
نظری تاکید کرد: بر اساس پیش بینی های انجام شده از سوی هواشناسی استان به علت کاهش دما تا پایان هفته جاری این شرایط جوی در استان حاکم خواهد شد.
وی اظهار داشت: رانندگان قبل از تردد از وضعیت جاده های کشور مطلع شوند، از سالم بودن خودرو و پُر بودن باک بنزین آن اطمینان داشته باشند.
معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: در حال حاضر اکیپ راهداری در گردنه کوهستانی و صعب العبور به طور شبانه روزی برای مسافران و رانندگان عبوری از مسیرهای ارتباطی استان خدمات ارائه می‌دهند.
نظری اضافه کرد: رانندگانی که قصد تردد دارند برای اطلاع از وضعیت جاده های این استان و کشور با سامانه ۱۴۱، سایت www.۱۴۱.ir و نرم افزار موبایلی ۱۴۱ ارتباط برقرار کنند.
به گزارش ایرنا، ۷۸ دستگاه نظارت تصویری(رفت و برگشت) و ۶۰ دستگاه تردد شمار در مسیرهای ارتباطی استان زنجان فعال است.
مسیرهای ارتباطی استان زنجان مجهز به ۳۲ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در آزاد راه‌های زنجان - تبریز و زنجان – قزوین و پنج سامانه توزین در حال حرکت(WIM) در محورهای مواصلاتی استان است. 
اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان زنجان حدود پنج هزارو ۸۴۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه های اصلی و فرعی را زیر پوشش دارد که از این میزان چهار هزار کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha