محمد راشد مدرس گرجی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این طرح که با هدف جلب رضایت بیش از پیش شهروندان اجرا می شود، کارشناسان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در پایانه های مسافری مستقر خواهند شد.
وی افزود: کارشناسان مستقر در پایانه ها به صورت نظارت میدانی و کنترل سیستمی، تاخیر ناوگان اتوبوسی را کنترل و رصد کرده و با تخلفات احتمالی مطابق مقرارات مربوط برخورد قانونی می شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کردستان اضافه کرد: مطابق ضوابط حمل و نقل مسافر و منشور حقوق مسافر، شرکت های حمل و نقل موظف به ارائه خدمات مناسب بوده و در صورتی که تاخیر ناخواسته به هر دلیلی در مبدا حرکت ناوگان اتوبوسی ایجاد شود باید در مدت کمتر از یک ساعت شرکت های حمل و نقل نسبت به جایگزینی ناوگان مناسب بدون هیچ هزینه اضافی برای مسافران اقدام کنند.
وی ادامه داد: همچنین شرکتهای حمل ونقل موظف هستند در حالت عادی که هیچ گونه تاخیری اتفاق نیفتاده و در صورت درخواست مسافر مبنی بر انصراف از سفر، تا یک ساعت قبل از حرکت ۹۰ درصد و بعد از آن ۵۰ درصد مبلغ کل بلیت را به مسافر برگردانند.
مدرس گرجی یادآور شد: همچنین در مواردی که تاخیر بیش از یک ساعت از طرف شرکت های حمل ونقل اتفاق بیافتد بنا به درخواست مسافر باید نسبت به استرداد کل مبلغ بلیت اقدام شود.
وی اظهار داشت: طرح کنترل تاخیر در مبدا و حین سفر ناوگان اتوبوسی جاده ای از ۱۲ تیر تا ۲۱ تیرماه به مدت ۱۰ روز اجرا شده و از مسافران تقاضا می شود هرگونه تخلف احتمالی را به سامانه ۱۴۱ بصورت شبانه روزی اطلاع دهند.
نظر شما