استاندار هرمزگان: تا کاهش مشکلات مردم زلزله زده در میدان می مانیم

بندرعباس- ایرنا- استاندار هرمزگان گفت: امداد رسانی به روستاهای زلزله زده غرب استان ادامه دارد و تا زمان کاهش مشکلات مردم این مناطق در میدان خواهیم ماند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی دوستی روز یکشنبه در خصوص آخرین اقدام های انجام شده برای مردم زلزله زده غرب هرمزگان افزود: امداد رسانی به روستاهای سایه خوش و برکه سفلین بخش مهران بندرلنگه از ساعت ۲ بامداد روز گذشته (۱۱ تیرماه) که شاهد زلزله بودیم، آغاز شده است و خوشبختانه تمامی افراد در میدان هستند تا بتوانیم گوشه‌ای از مشکلات مردم را کم کنیم. 
وی بیان داشت: شب گذشته نصب کولر برای چادرها پیگیری شد که بتوانیم دما را برای افراد درگیر زلزله پایین‌تر بیاوریم و این روند ادامه خواهد داشت تا مردم بتوانند وضعیت را بهتر تحمل کنند. 
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه چادر بزرگی برای اسکان مردم آماده شده است، اظهار داشت: شاید لازم باشد با این شرایط گرما برای چادرها در زمان ظهر ۲ کولر داده شود و اگر مقدار فعلی جوابگو نباشد کولرهایی از مدارس و سالن‌های ورزشی به این منطقه ارسال می‌کنیم.
دوستی ادامه داد: تمامی ارگان های دولتی، خیران و مردم در کمک رسانی همکاری لازم را دارند، اصل بر این است که به این چند ساعت اکتفا نکنیم و به کمک رسانی ها ادامه دهیم و حداقل ۲ یا ۳ هفته ای پیگیری حل مشکلات مردم باشیم.
بامداد روز شنبه ۱۱ تیرماه ۲ زلزله بزرگ به قدرت ۶.۱ و ۶.۳ ریشتر منطقه غرب هرمزگان را لرزاند و در این حادثه ۹۳ نفر مصدوم و پنج نفر فوت شدند.
بر اثر این زمین لرزه ها که چندین پس لرزه بزرگ را نیز به دنبال داشت، شماری از واحدهای مسکونی به طور کلی تخریب شدند. روز گذشته نیز وزیران کشور و بهداشت و رییس سازمان مدیریت بحران برای بررسی وضعیت مردم و مناطق زلزله زده به استان هرمزگان سفر کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha