فرماندار قرچک :افزایش سرانه بهداشت و درمان در این شهرستان اولویت دارد

قرچک- ایرنا- فرماندار شهرستان قرچک گفت: اولویت سرانه بهداشت و درمان و ایجاد مراکز بهداشتی در مناطق روستایی و کمتربرخوردار، از اولویت‌های دولت سیزدهم در قرچک است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا فاتحی‌نژاد روز یکشنبه در جریان بازدید از روند احداث مرکز خدمات جامع سلامت در منطقه زیباشهر قرچک گفت: توجه به حوزه درمان به ویژه در مناطق روستایی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم در شهرستان قرچک است و این امر باعث شده تا مراکز جامع خدمات در مناطق روستایی و کمتربرخوردار شهری احداث شود.

وی افزود: دومین مرکز خدمات جامع سلامت شهرستان قرچک در منطقه زیباشهر با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال آغاز شده و هم اکنون با پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی همراه است.
نماینده دولت در شهرستان قرچک  اظهار داشت: منطقه زیباشهر به دلیل واقع شدن چندین شهرک مسکونی، بیش از ۳۵ هزار نفر از جمعیت شهری قرچک را در خود جای داده است و با پیگیری‌های صورت گرفته و همراهی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و مسئولان ملی و محلی این طرح در حال احداث است.

فاتحی‌نژاد گفت: این طرح هم اکنون در مرحله آرماتوربندی فونداسیون است و با تکمیل آن ، کلیه خدمات بهداشتی و درمانی به ساکنان منطقه زیباشهر و شهرک‌های اطراف ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: هم اکنون کلیه خدمات درمانی به مردم این منطقه از سوی مرکز شماره ۱ خدمات جامع سلامت زیباشهر و پایگاه‌های تحت پوشش انجام می‌شود.

فرماندار قرچک اظهار داشت: پیش از این نخستین پایگاه بهداشتی روستای قشلاق جیتو از توابع بخش مرکزی قرچک که یکی از روستاهای پرجمعیت شهرستان است به منظور خدمت‌رسانی بهتر به ساکنان این منطقه و جلوگیری از تردد آن‌ها به مناطق شهری و روستاهای اطراف افتتاح شده بود.

وی گفت: در این پایگاه بهداشتی پزشک عمومی، ماما و کارشناسان بهداشتی حاضر بوده و خدمات تخصصی به روستائیان ارائه می‌دهند که با بهره‌برداری از آن، تمامی مناطق روستایی شهرستان از پایگاه‌ و مراکز حوزه سلامت برخوردار شدند.

شهرستان قرچک از ۴ پایگاه بهداشتی روستایی، ۳ مرکز خدمات جامع سلامت و ۳ مرکز سلامت روستایی شهری برخوردارند و ساکنان آن از تمامی خدمات بهداشتی استفاده می‌کنند.
علاوه بر این ۴ پایگاه بهداشتی و ۴ مرکز خدمات جامع سلامت در مناطق شهری قرچک به شهروندان خدمات ارائه می‌کند.
شهرستان قرچک با ۲۷۰ هزار نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha