صادرات ماهانه ۲ هزار تن انواع پروفیل سبک از پیشوا به کشورهای همسایه

پیشوا- ایرنا- فرماندار شهرستان پیشوا گفت: ماهانه بیش از ۲ هزار تن انواع لوله و پروفیل سبک از شهرستان پیشوا به کشورهای همسایه صادر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابراهیم تاجیک‌نوری روز یکشنبه در جریان اجرای طرح یکشنبه‌های تولید مسئولان پیشوا و بازدید از واحدهای تولیدی اظهار داشت: شهرستان پیشوا علاوه بر آن که قطب تولید محصولات کشاورزی، سبزی و صیفی استان تهران است، در حوزه صنعت و تولید محصولات صنعتی نیز فعالیت چشمگیری دارد و بسیاری از تولیدات این شهرستان به سایر کشورهای صادر می‌شود.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین سیاست‌های دولت در راستای تحقق شعار " تولید، دانش‌بنیان، اشتغال‌آفرین" اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: حضور اعضای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شهرستان پیشوا در محل واحدهای تولیدی باعث می‌شود تا مسئولان از نزدیک با مسائل و مشکلاتی که گاه با ظرفیت‌های شهرستانی قابل رفع است، آشنا شوند تا با هم‌افزایی دستگاه‌ها، موانع تولید و اشتغال رفع شود.

نماینده دولت در پیشوا با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی در شهرک صنعتی این شهرستان گفت: شهرک صنعتی پیشوا با برخورداری از ظرفیت‌های مناسبی از جمله همجواری با راه‌آهن سراسری تهران- مشهد و محور ترانزیتی شرق کشور، از مزیت‌های فراوانی برای استقرار صاحبان صنایع برخوردار است ولی این امر مستلزم ایجاد بستر مناسب و تأمین کلیه زیرساخت‌های مورد نیاز تولید کنندگان است که این مهم در دستور کار مسئولان قرار دارد.

تاجیک‌نوری با اشاره به مشکلات واحد صنعتی خاور صنعت هما گفت: این کارخانه، یکی از مجموعه‌های صنعتی بی‌نظیر شهرستان پیشوا است که در زمینه تولید لوله، قوطی و پروفیل‌های سبک فعالیت می‌کند و ۳۰۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند.

وی تصریح کرد: کیفیت بالای محصولات تولید شده در این کارخانه موجب شده تا علاوه بر تأمین نیاز داخل کشور، محصولات تولیدی به کشورهای عراق، ترکمنستان، تاجیکستان و افغانستان صادر شود.

فرماندار پیشوا اظهار داشت: در این کارخانه ماهانه ۵ هزار تن محصول تولید می‌کند که بیش از ۲ هزار تن آن به سایر کشورها صادر می‌شود.

وی با اشاره به برخی از مشکلات این واحد تولیدی گفت: تأمین مواد اولیه و کمبود برق از مهمترین مشکلات این واحد تولیدی برای توسعه فعالیت است که تلاش می‌شود تا با همکاری دستگاه‌های اجرایی و مکاتبه با مسئولان استانی این مشکلات در کمترین زمان ممکن رفع شود.
شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۴۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha