تزریق واکسن یادآور کرونا با اوج‌گیری این بیماری در کشورهای همجوار ضروری است

مشهد- ایرنا- رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تزریق دز یادآور سالانه واکسن کرونا از سوی افراد جامعه، با توجه به اوج‌گیری این بیماری در سایر کشورها بویژه کشورهای همجوار ضروری است.

 دکتر محمد پهلوان روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در حال حاضر  استان خراسان رضوی در وضعیت با ثبات از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و اکنون به لحاظ ابتلا به این بیماری و مرگ و میر ناشی از آن کمترین آمار را نسبت به دوران شیوع این بیماری شاهد هستیم.

وی ادامه داد: هم اکنون شهر مشهد در وضعیت آبی کرونایی قرار دارد، اما این نشان دهنده اتمام کرونا و رفع خطر نیست و در کمیته علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد کوچکترین افزایش میزان ابتلا به کرونا رصد و مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رییس کمیته رسانه و اطلاع‌رسانی قرارگاه مدیریت کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: در حال حاضر بیشترین نگرانی ما در خصوص افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشورهای همسایه مانند ترکیه، عراق و افغانستان و همچنین در کشورهای اروپایی است که با توجه به انجام سفرهای خارجی، امکان شیوع مجدد کرونا در ایران نیز وجود دارد.

دکتر پهلوان اضافه کرد: بنابراین مهمترین راهکار برای پیشگیری از شیوع مجدد کرونا در کشور، تزریق دز یادآور سالانه کرونا است، چرا که این امر با ایجاد حفظ ایمنی جمعی سبب حفظ شرایط مناسب کنونی کشور به لحاظ کرونا می‌شود.

وی ادامه داد: لذا همچنان رعایت پروتکل‌های بهداشتی و دریافت دز یادآور سالانه واکسن کرونا مورد تاکید است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، اکنون ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

بر اساس آخرین آمار رسمی تاکنون هفت میلیون و ۲۴۰ هزار و ۵۶۴ نفر در ایران به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۱۴۱ هزار و ۴۰۴ تن از همطنان نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

تاکنون ۶۴ میلیون و ۶۵۵ هزار و ۷۹۷ دُز اول، ۵۸ میلیون و ۱۰ هزار و ۶۵۴ دُز دوم و ۲۷ میلیون و ۷۷۱ هزار و ۹۹۱ دُز سوم واکسن کرونا تزریق شده است و مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۵۰ میلیون و ۴۳۸ هزار و ۴۴۲ دُز رسیده است.

هم اینک هیچ شهرستانی در وضعیت قرمز یا نارنجی نیست، ۱۰۵ شهرستان در وضعیت زرد و ۳۴۳ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha