۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 84812015
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ارباب قدرت و اصحاب قلم

۱۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۹
کد خبر: 84812015
ارباب قدرت و اصحاب قلم

ایلام - ایرنا - نشتر قلم نایره نجات بخشی است که شعاع شعله آن زوایای تاریک تاریخ را روشن و معلومات مبرهن را جایگزین مجهولات مبهم می کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهاردهم تیر از طرف شورای انقلاب فرهنگی بعنوان روز قلم نامگذاری شده است، ابزاری که به اذن خدای سبحان دانش و دانایی به حرکت در آورد و مسیری منور و راهی روشن ترسیم کرد تا کاروان بشر به تاریکی نرود و از طریق تعادل منحرف نگردد.

قلم؛ سرشار از بذر بهروزی و هسته هدایت است و در اوج عزت و نهایت نجابت همه را به سبیل صداقت فرا می خواند و خیره سران خود رای و حاکمان خودکامه را از طغیان و طاغوت برحذر می دارد.

قلم؛ چون آهوی عشق و آزادگی جنگل جهان و فضای فراست را با مشک ختن منور و معطر می کند تا مشام مهر و محبت و مردانگی شیرین و اخم و عداوت و آزردگی در ابر محاق پنهان گردد.

قلم؛ متعهد بهار وحدت و اکسیر اتحاد هدیه می کند و با تفرقه و تخاصم در ستیز است، این عطیه الهی و سلاح سازندگی برخلاف تصور زورمداران زراندوز هیچگاه شکسته نشده و مدفون نمی گردد و چون گل نرگس درپشت ابر ارادت تکثیر و به مصاف متجاهرین متجاوز می رود.

نگاه پرنجابت تاریخ بشریت روایتگر رویارویی و نبرد دیدنی قلم ها با قدرت هاست، مبارزه مبارک و ماندگاری که همواره برنده آن قلم بوده است نه قدرتمندان توسعه طلب، نفس قلم نور است و نگاهش نجابت و به هر موضعی که نظر کند کیمیا جوید و کرامت پوید.

غیبت قلم غربت محبت درپی دارد و نمایش نامهربانی و برون رفت این داد و ستد نامطلوب گسترش سایه سرد سکوت و سکون خواهد بود، قلم امانتی است آسمانی که چنانچه حرمتش مراعات شود، عالم گلستان می شود و ایرانمان آرام، القصه؛ اگر تعامل اربابان قدرت با اصحاب قلم سازنده و کریمانه باشد، ثمره سبز آن بوستان برکت و باهم بودن ببار می آورد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha