کاهش ۶۰ درصدی ساخت و سازهای غیرقانونی در شهر هدف گردشگری شهمیرزاد

سمنان- ایرنا- شهردار شهمیرزاد گفت: بر اثر افزایش جرایم مربوط به ساخت و سازهای غیرقانونی، طی هشت ماه گذشته ساخت و ساز غیرقانونی در شهر هدف گردشگری شهمیرزاد نسبت به سال ۱۴۰۰ و ۹۹ به میزان  ۶۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شعیب رضایی روز سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در شهرداری شهیرزاد بیان کرد: اگر باغ و درخت در شهمیرزاد نباشد، این شهر هویت خود را از دست می‌دهد و دیگر جایگاه خود را نخواهد داشت؛ بر این اساس جرایم ساخت و سازهای غیرقانونی با هدف بازدارندگی و نه درآمدزایی، به میزان بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافت و این موضوع به طور گسترده اطلاع رسانی شده است.

وی در خصوص احیای خانه‌های قدیمی و معماری سنتی شهمیرزاد افزود: در خصوص چهار خانه قدیمی شهمیرزاد، یکی از خانه‌ها توسط مالک تخریب و تبدیل به آپارتمان شد اما سه خانه دیگر با حمایت شهرداری پروانه بازسازی دریافت کرد و با حفظ معماری سنتی بازسازی شد.

شهردار شهمیرزاد گفت: شهرداری شهمیرزاد در رابطه با مالکان خانه‌های قدیمی که قصد استفاده از فضای سنتی خانه خود را داشته باشند، نهایت همکاری را در عوارض و صدور پروانه دارد.

رضایی ابراز داشت: شهرداری شهمیرزاد با همکاری موسسه‌های فرهنگی، جشنی به مدت ۱۰ شب از ۱۶ تا ۲۷ تیر ساعت ۱۸ تا ۲۳ به مناسبت عید قربان و غدیر در پارک پردیس این شهر برگزار می‌کند.

وی افزود: در این جشن، برنامه‌هایی مانند نمایشگاه کتاب، اجرای زنده هنرمندان موسیقی، تئاتر، نقاشی و هنرهای تجسمی، برگزاری کارگاه آموزشی خوشنویسی، شب شعر و برنامه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حوزه کودک فعال است.

شهردار شهمیرزاد با بیان اینکه مهمترین هدف جشن قربان تا غدیر ایجاد شور و نشاط اجتماعی است گفت: در این نمایشگاه همچنین بیش از ۵۰ غرفه محصولات غذایی، عفاف و حجاب و صنایع دستی برپا می شود.

رضایی ابراز داشت: شهمیرزاد یکی از ۱۴ شهر نمونه گردشگری ایران است و باید زیرساخت‌های لازم برای ایفای این نقش را داشته باشد اما در دوره‌های گذشته برای ایجاد زیرساخت با مظلومیت مواجه بوده است.

بودجه ۶۷۰ میلیارد ریالی شهرداری شهمیرزاد

وی افزود: در این دوره با تمرکز بر حوزه عمرانی، ۶۰ درصد از بودجه ۶۷۰ میلیارد ریالی شهرداری شهمیرزاد در سال جاری، شامل بودجه عمرانی می‌شود.

شهردار شهمیرزاد گفت: به منظور توسعه عمرانی شهمیرزاد، طرح‌های عمرانی مختلفی در چهار ماه آغاز شد.

رضایی بیان کرد: به طور مثال، در طرح بهسازی امامزاده یحیی (ع) که بیش از ۱۵ سال متروکه است، گزینش پیمانکار انجام شد و اکنون مشغول به کار است که یک ماه و نیم آینده و پیش از آغاز ماه محرم صحن‌سازی و فضاسازی محیطی افتتاح می شود و کل طرح نیز تا پایان تابستان به نتیجه خواهد رسید.

وی افزود: فاز دوم راه اصلی بلوار آیت الله مومنی از مهدیشهر می‌گذرد و تا پایان سال به طول یک هزار و ۱۰۰ متر تکمیل می‌شود.

شهردار شهمیرزاد گفت: پیاده‌راه سازی معابر به ویژه در کوچه‌ها و باغ‌راه‌هایی که محل پیاده‌روی مردم است از محرم دشت شروع شد و برنامه‌های عمرانی جدی در این حوزه وجود دارد که اراده و جدیت می‌طلبد.

رضایی ابراز داشت: عملیات ساخت فرهنگسرای شهمیرزاد نیز با بودجه ۱۲۰ میلیارد ریالی از مصوبات سفر ریاست جمهوری بعد از ۹ سال بازفعال شد.

وی افزود: طرح جامع تفصیلی شهر شهمیرزاد از دیروز ابلاغ شد و از امروز همه اقدامات و برنامه‌ریزی‌ها بر اساس این طرح انجام می‌شود.

رضایی بیان کرد: شهمیرزاد امکاناتی مانند مرکز تجاری، سالن تئاتر ندارد به همین دلیل با تعدادی از سرمایه گذاران برای ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز مذاکره شده است.

شهردار شهمیرزاد با اشاره به اینکه منابع و امکانات نباید در یک قسمت شهر متمرکز باشد گفت: تمرکز جمعیتی شهمیرزاد در شرق شهر است بنابراین طرح‌های عمرانی این قسمت بیشتر است.

شهمیرزاد، شهری در شمال استان سمنان با آب و هوای مطبوع و طبیعت زیبا که به بهشت کویر شهرت دارد و دارای ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha