نماینده مجلس: ساخت ورزشگاه دامغان پس از وقفه ۱۰ ساله آغاز می‌شود

سمنان-ایرنا- نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی ساخت ورزشگاه پنج هزار نفری دامغان پس از گذشت حدود ۱۰ سال تعطیلی، با دریافت ردیف اعتبار و قول مساعد وزیر ورزش و جوانان، امسال آغاز می‌شود.

علی‌اکبر علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: پیمانکار قبلی طرح استادیوم پنج هزار نفری دامغان توسط شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور خلع ید و تعیین پیمانکار جدید ورزشگاه دامغان در دستور کار قرار گرفت. 

علیزاده اظهار داشت: پیگیری های لازم در جهت خروج این طرح از تعطیلی به نتیجه رسید و پس از طرح سوال از وزیر ورزش و جوانان و بررسی طرح در کمیسیون مربوطه، ورزشگاه دامغان در ردیف بودجه ۱۴۰۱ وزارت‌خانه قرار گرفت.

وی اضافه کرد: از محل اعتباریِ طرح‌های وزارت ورزش و جوانان، مبلغ اولیه ۵۰ میلیارد ریال برای شروع ساخت پیش‌بینی شده است و وزیر ورزش و جوانان نیز قول مساعد داد به‌شرط واگذاری اعتبار توسط سازمان مدیریت و برنامه ریزی، مبلغ ۱۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی وزارت ورزش به این طرح اختصاص یابد. 

علیزاده تصریح کرد: در گام نخست این طرح، زمین چمن آماده و سکوی مورد نیاز برای هزار تماشاگر ساخته می‌شود و در گام‌های بعدی طرح تکمیل می‌شود. 

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اقدام دولت برای تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، با آغاز به کار مجدد طرح ورزشگاه، اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل اخذ می‌شود. 

به‌ گزارش ایرنا، کلنگ احداث این ورزشگاه پنج هزار نفری در سال ۸۵ و اوایل دولت نهم در زمینی به مساحت فضای رو باز ۲۲ هزار و ۷۵۰ متر مربع زده شد که از این میزان سه هزار و ۲۵۵ متر مربع نیز فضای سرپوشیده برای این استادیوم پیش‌بینی شد. 

ورزشگاه پنج هزار نفری دامغان از جمله طرح های ملی و زیر نظر شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور است که با گذشت ۱۵ سال از آغاز عملیات اجرایی، تنها ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت که این میزان پیشرفت هم به ۱۰ سال قبل برمی‌گردد و از آن زمان تاکنون هیچ پیشرفتی فیزیکی نداشته است. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha