۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۴۳
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 84813310
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲ واحد تولیدی خراسان شمالی از تملیک بانک‌ها خارج شد 

بجنورد-ایرنا- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: ۲ واحد تولیدی در این استان از تملیک بانک ها خارج و این صنایع به چرخه تولید برمی‌گردند.

حسین حاجی بگلو روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این واحد های تولیدی پیش از این در تملک بانک ها قرار گرفته بود، اما در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان با انتقال اموال تملیکی بانک ملی به مالکان موافقت شد.

وی خاطرنشان کرد: در بهار امسال ۲۷ مصوبه در هفت نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان تصویب شد که بیشترین مشکلات مطرح شده در این نشست ها موضوع نظام بانکی و گلایه ها از پرداخت نشدن تسهیلات است.

حاجی بگلو خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی خراسان شمالی با کمبود نقدینگی و مشکلات بیمه ای مواجه هستند و انتظار می رود حمایت های لازم در زمینه پرداخت تسهیلات بانکی انجام شود.

وی ادامه داد: مسوولان خراسان شمالی در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید تلاش دارند تا مشکلات تولیدکنندگان برطرف شود و در این زمینه پیگیری های لازم انجام می شود تا این صنایع به چرخه تولید بازگردند. 

به گزارش ایرنا، پارسال ۴۰ نشست اعضای کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برگزار شد که نتیجه آن ۱۳۰ مصوبه بود.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و سهم اشتغال در این استان در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha