سه‌هزار و ۶۹۷ نفر از اتباع خارجی از خدمات بیمه سلامت استان سمنان برخوردار هستند

سمنان- ایرنا- مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: سه‌هزار و ۶۹۷ نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت در این استان هستند و از خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

سید محمد حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:  ۲۱ میلیارد و ۶۳۷ میلیون و ۹۱۹ هزار ریال هزینه درمانی در بخش بستری اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان در سال گذشته پرداخت شد.

وی اضافه کرد که براساس آمارهای ثبت شده تعداد دفعات مراجعه اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان به مراکز درمانی در سال گذشته یکهزار و ۸۳۱ مورد بوده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان خاطر نشان کرد: اتباع خارجی آسیب پذیر به صورت رایگان بیمه می شوند و اتباع خارجی غیر آسیب پذیر باید هزینه‌ای را هر سال پرداخت کنند.

با بیان اینکه ۲۱۷ هزار و ۵۰۹ نفر در استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند،تصریح کرد: اقشار مختلف شامل کارکنان دولت، روستائیان، بیمه ایرانیان، بیمه سلامت و اتباع خارجی از جمله گروه‌های تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان سمنان هستند.

حسینی یادآور شد: ۹۰ هزار و ۲۲۲ نفر از روستائیان استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند و از مزایای این بیمه برخوردار می‌شوند  و بیمه سلامت استان نیز مطالبات مربوط به هزینه درمانی سطح یک روستایی را تا پایان خرداد امسال به مراکز طرف قرارداد پرداخت کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان گفت: بیشترین جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه سلامت استان سمنان مربوط به شهرستان شاهرود با ۳۲ هزار و ۸۴۰ نفر و میامی با ۲۹ هزار و ۱۲۶ بیمه شده است.

ایران یکی از معدود کشورهای جهان است که اتباع را تحت پوشش درمانی قرارداده است و طی تفاهم نامه ای که بین امور اتباع و مهاجران خارجی و وزارت بهداشت،درمان و علوم پزشکی و بیمه سلامت ایران منعقد شده اتباع ساکن در ایران می توانند تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته و در صورت نیاز با مراجعه به مراکز درمانی از خدمات درمانی استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، ۳۰ درصد جمعیت استان سمنان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha