۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۱۹
کد خبرنگار: 1187
کد خبر: 84813392
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار تکاب: همه ادارات با ستاد راهیان نور همکاری کنند

مهاباد - ایرنا - فرماندار تکاب گفت: همه اداره ها و دستگاه های اجرایی شهرستان در برگزاری اردوهای راهیان نور و اعزام به مناطق عملیاتی دخیل همکاری کرده و تمهیدات و مقدمات لازم را برای این اردوها فراهم کنند.

اسماعیل حیدری آزاد روز چهارشنبه در جلسه ستاد راهیان نور تکاب با بیان اینکه باید اسطوره هایی مانند شهید سردار مهدی باکری را به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم، افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و ارزش های دوران دفاع مقدس به نسل جوان انقلاب از وظایف اصلی ادارات و دستگاه هاست.

وی اظهارکرد: یادمان شهدای والامقام تکاب در منطقه عملیاتی مایین‌بلاغ باید ساماندهی شود و ادارات متولی از جمله بنیاد شهید تمثال شهدای شاخص شهرستان را در خیابان های اصلی شهر نصب کنند.

فرماندار تکاب با اشاره به اینکه ایثار و شهادت و دفاع مقدس بخش مهمی از هویت ماست، ادامه داد: در هر جنگی در طول تاریخ، قسمتی از خاک ایران غارت شده و از دست رفته است اما در دوران پرافتخار دفاع مقدس و هشت سال جنگ تحمیلی در برابر قدرت های بزرگ دنیا یک وجب از خاک ایران اسلامی را از دست ندادیم.

حیدری آزاد اضافه کرد: شهدای دوران دفاع مقدس از تمام دارایی و جان عزیز خود گذشتند تا امروز کشور در امنیت کامل باشد و امروز معرفی ارزش های آنان از وظایف همه مسوولان است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه تکاب نیز در این جلسه گفت: ۶۰۰ نفر از محلات و اقشار مختلف در اوایل مرداد ماه و ۲۰۰ نفر از دانش آموزان تکاب در مهرماه امسال به اردوهای راهیان نور در منطقه عملیاتی مایین بلاغ اعزام می شوند.

سرهنگ علیرضا سرتیپی با بیان اینکه نباید از موضوع انتقال ارزش های دفاع مقدس به جوانان و نشان دادن راه شهدا به نسل های بعدی غفلت کنیم، افزود: این رشادت ها برای نسل های جوان تشریح و تبیین شود و اردوهای راهیان نور فرصت مناسبی برای این مسئله است.

وی اظهارکرد: ۲۴ عملیات در دوران دفاع مقدس در تکاب انجام شده که منجر به پاکسازی ۴۱ منطقه گردیده و در مسیرهای دسترسی شهرستان رزمندگان بسیاری به شهادت رسیدند.

تکاب با ۸۱ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و ۴۵۳ شهید در دوران دفاع مقدس به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha