قزاقستان از تبادل تجاری با خراسان شمالی استقبال می‌کند

بجنورد- ایرنا- سرپرست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی گفت: کشور قزاقستان علاقه زیادی برای ارتباط و مراوده تجاری با این استان دارد که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

به گزارش ایرنا، ناصر فخر موحدی روز چهارشنبه در جلسه با اتاق بازرگانی خراسان شمالی بر توسعه صادرات تاکید کرد و اظهار داشت: اتاق بازرگانی فضای ارتباطی خوبی فراهم کند تا از این ظرفیت در راستای توسعه تبادل تجاری با دیگر کشورها استفاده شود.

وی با بیان اینکه مدیران اقتصادی خراسان شمالی نباید از فضای کارشناسی و فنی فاصله گیرند، افزود: مدیران باید از نقطه نظرات کارشناسان در حوزه مرتبط بهره‌ لازم را ببرند.

فخر موحدی افزود: باید داشته ها و ظرفیت های خراسان شمالی را به خوبی عرضه و کالاهایی را که در این خطه تولید می شود در سایر نقاط معرفی کنیم.

وی با بیان اینکه اتاق بازگانی نسخه شفابخشی برای سرمایه گذاران است، ادامه داد: اتاق بازرگانی نقش مهمی در سرمایه گذاری استان ایفا می کند و اگر راه درست به سرمایه گذران نشان داده شود، سودآوری مناسبی خواهیم داشت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی به شرایط پیچیده اقتصادی کنونی نیز اشاره ای کرد و گفت: سرمایه گذارانی که در مناطق محروم سرمایه گذاری می کنند باید مضاعف مورد حمایت قرار گیرند چرا که آنها با آگاهی از ارزش افزوده سرمایه گذاری در سایر استانها مایل به فعالیت در خراسان شمالی هستند.

برگزاری ۹۵ دوره آموزشی در حوزه اقتصادی

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت: در سال گذشته ۹۵ دوره آموزشی در حوزه های مختلف اقتصادی از جمله صادرات، واردات، بازاریابی در این استان برگزار شد که امسال نیز ۱۲ دوره برگزار شده است.

سعید پورآبادی افزود: سال گذشته ۱۳ جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی برگزار که منجر به تصویب ۱۳ مصوبه ملی شد.

وی به سفر اخیر سفیر بنگلادش به خراسان شمالی اشاره کرد و گفت: سفیر این کشور در سفر سه روزه خود به استان از ظرفیت های اقتصادی بازدید و خواهان ارتباط تجاری گسترده شد.

 رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان شمالی گفت:‌ تیرماه جاری نیز گروهی از تجار استان به عراق سفر می کنند که سرمایه گذاران داخلی با رایزن‌های اقتصادی، تجار کشور میزبان و سرکنسول سفارت ایران دیدار خواهند کرد.

وی هدف از این سفر را فراهم کردن زمینه تجاری در حوزه دانش بنیان عنوان کرد و اظهار داشت: همچنین در حوزه محصولات کشاورزی، صنعتی و مواد غذایی نیز تبادلاتی خواهیم داشت.

پروآبادی از راه اندازی اتاق مشترک ایران با افغانستان در خراسان شمالی خبر داد و افزود: این اتاق تشکیل شده است که پنج دفتر تجاری با کشورهای ترکیه، عراق، گرجستان، عراق و آلمان نیز راه اندازی شده است..

 اینک تبادل تجاری خراسان شمالی با ۲۰ کشور انجام می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha