۲۸۴ گروه جهادی تابستان امسال به مناطق محروم خراسان‌شمالی اعزام می‌شوند

بجنورد- ایرنا- مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی گفت: ۲۸۴ گروه جهادی کددار در این استان فعال هستند که تابستان امسال به مناطق محروم اعزام می‌شوند.

محمدنبی شکیبایی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان شمالی جزو ۶ استان برتر در خدمات‌دهی به نیازمندان و مردم مناطق محروم است و این رویه را ادامه خواهیم داد.

وی تصریح کرد: گروه های جهادی خدمات عمرانی، بهداشتی، مشاوره خانواده و پزشکی ارائه می دهند و در تمامی مناطق محروم و مرزنشین و همچنین حاشیه شهرهای خراسان شمالی حضور دارند.

مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در خراسان شمالی افزود: لایروبی قنوات، کانال‌کشی مسیرهای آب کشاورزی، لوله‌گذاری مسیرهای انتقال آب، ساخت استخرهای ذخیره آب، پل بین مزارع و جاده‌های کشاورزی، مرمت و بازسازی مدارس و هر نوع خدمت به مناطق محروم از مهمترین طرح‌های این گروه های جهادی در مناطق محروم است.

وی ادامه داد: اقشار مختلف از جمله جوانان، بانوان، روحانیون و جامعه پزشکی در این گروه های جهادی حضوری فعال دارند و همه نوع خدمات را با توجه به تخصص ارائه می دهند.

شکیبایی عنوان کرد: گروه‌های جهادی بعد از حضور در مناطق محروم پیگیر حل مسائل این مناطق با استفاده از ظرفیت مردم و دانشگاه ها هستند.

خراسان شمالی با ۸۶۳ هزار نفری که ۳۴ درصد آن در روستاها ساکن هستند و در شاخص سرانه درآمد خانوار در آخرین رده کشوری قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha