قوانین دست و پاگیر برای سرمایه گذاران بخش گردشگری باید حذف شود

قزوین - ایرنا - معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی گفت: قوانین دست و پاگیر برای سرمایه گذاران بخش گردشگری باید حذف شود تا شاهد رونق سرمایه گذاری در این بخش باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد واحدی روز چهارشنبه در دیدار با استاندار قزوین افزود: وزارت میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی به سهم خود در این زمینه گام های خوبی برداشته است اما نیازمند همکاری بیشتر مجلس و سایر دستگاه ها هستیم تا سرمایه گذاری در حوزه گردشگری تسهیل شود و فرایندهای دست و پاگیر اداری در این زمینه حذف شوند.

وی با بیان اینکه قزوین در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری حرف های زیادی برای گفتن دارد و در ردیف استان های مطرح و ممتاز کشور است اما این قابلیت و ظرفیت ها کمتر شناسانده و یا معرفی شده اند،افزود: باید در این خصوص نهضتی براه بیافتد تا جاذبه های قزوین معرفی و مطرح شوند.

این مسوول از قزوین به عنوان استانی که هم پای اصفهان دارای بناهای تاریخی است اما در جذب گردشگر و زیرساخت های این حوزه جای کار زیادی دارد نام برد و گفت: کاروانسرای سعدالسلطنه قزوین در مسیر ثبت جهانی قرار دارد که این اتفاق می تواند به رونق گردشگری قزوین و شناسانده شدن ظرفیت های میراث فرهنگی این استان کمک کند.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان‌های وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: به منظور تقویت زیرساخت ها وزارتخانه اعتبارات مربوط به این بخش را 10 برابر افزایش داده که قابل توجه است اما باید در این خصوص از ظرفیت بخش خصوصی به شکل مناسب استفاده شود که نیازمند حمایت استانداران است.

وی اظهار داشت: وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی تلاش دارد تا با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و حوزه تبلیغات، در زمینه رونق گردشگری گام های بلندی را دارد.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی همچنین گفت: برگزاری جام جهانی در قطر یک فرصت مناسب برای میزبانی گردشگران از کشورهای مختلف است که در این زمینه برنامه ریزی شده است.

این مسوول گفت: تیم های بازنده جام جهانی فرصت کوتاهی برای ترک قطر دارند و تلاش داریم تا زمینه را برای بازدید آنها از کشورمان فراهم کنیم که زمینه سازی خوبی برای معرفی جاذبه های گردشگری ایران است و قزوین نیز به دلیل نزدیک بودن به فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) می تواند در این رابطه یکی از میزبان ها باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha