۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۲۰:۰۱
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 84814029
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳۳ هزار میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران کشور پرداخت شد

بیرجند - ایرنا - معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران گفت: از ابتدای طرح خرید تضمینی گندم از کشاورزان تاکنون بیش از چهار میلیون و ۳۰۰ هزار تن گندم تحویل و ۳۳ هزار میلیارد تومان از مطالبه کشاورزان پرداخت شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امیر طالبی روز چهارشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان خراسان جنوبی، افزود: بیش از ۹۰ تا ۹۵ درصد مطالبات گندم‌کاران کشور پرداخت شده و مابقی مطالبات نیز به زودی پرداخت می‌شود.

وی بیان کرد: لیاقت مردم و توانایی‌های ما بیش از این است، به این توانایی‌ها ایمان آورده و هر روز در جهت ارتقای خدمت به مردم تلاش خواهیم کرد.

معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تصریح کرد: دنیا و از جمله کشور در شرایط خاصی بسر می‌برد و آنچه مردم انتظار دارند تامین کالاهای اساسی است چراکه اگر این توانایی وجود نداشته باشد مردم ما را نخواهند بخشید.

وی اظهار داشت: طرح شجاعانه مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه‌ها در دولت سیزدهم آغاز شده و آنچه از این طرح برداشت می‌کنم دو موضوع مهم منطقی کردن مصرف کالاها و رضایت مردم در تامین کالاهای اساسی است.

طالبی بیان کرد: طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها به دنبال این است  که کالاهای مورد نیاز مردم به نحو صحیح توزیع‌ و مصرف شود.

وی با بیان اینکه با اجرای طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها تقاضاهای کاذب مردم حذف شود عنوان کرد: این مهم در خصوص کالاهایی مانند روغن محقق شده و در خصوص گندم نیز خواهد افتاد.

معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران یادآور شد: درخواست داریم در استان‌ها مدیران دستگاه‌های اجرایی و مدیران در جهت اجرایی شدن هر چه بهتر این طرح همراهی و همکاری کنند تا تقاضا کاذب در برخی کالاها تعدیل شود.

وی گفت: با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل غله و خدمات بازرگانی و مجموعه استانداری می‌توان تقاضاهای کاذب را تعدیل کرده و تولید و مصرف کالا به سمت مصرف واقعی سوق داده شود.

طالبی افزود: منطقی شدن مصرف کالا یک نکته اساسی است و باید در این زمینه دقت نظر بیشتری لحاظ شود.

وی با اشاره به رضایت مردم در تامین کالاهای اساسی تصریح کرد: در حال حاضر که با جنگ اقتصادی مواجه‌ایم و باید برای تامین برخی کالاها جنگید و آن را در اختیار مردم قرار داد، باید کمک کنیم اهداف طرح توزیع عادلانه یارانه‌ها محقق شود.

معاون بازرگانی خارجی شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران تاکید کرد: برای حفظ و صیانت این کالاها بُعد نظارتی نیز باید تقویت شود تا این کالاها در مسیر کانال‌های اصلی خود قرار بگیرد.

وی ادامه داد: نظارت صحبح و دقیق بر کالاها همت همه دوستان و همکاران را می‌طلبد کما اینکه در حال حاضر هم مشغول نظارت هستند و بیشترین توان را برای اجرا طرح خواهند گذاشت.

طالبی با اشاره به وضعیت ذخیره‌سازی کالا در خراسان جنوبی گفت:  در حال حاضر سیلوهایی با ۱۰۰ هزار تن ظرفیت ذخیره‌سازی در استان وجود دارد که ظزفیت خوبی برای این استان مرزی است.

وی با بیان اینکه ذخایر راهبردی مورد تأکید همه ما است، افزود: کشور چین بزرگترین ذخایر راهبردی را دارد در حالیکه تحریم هم نیست ما هم در برنامه‌هایی که تکلیف شده ذخایر راهبردی را به عنوان یکی از موضوعات اساسی است مورد توجه قرار داده‌ایم.

در این آیین از زحمات پنج ساله مجید اسداللهی مدیرکل سابق غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی قدردانی و میثم پیشدادیان به عنوان مدیرکل جدید معرفی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha