۱۵ تیر ۱۴۰۱، ۲۳:۱۵
کد خبرنگار: 1410
کد خبر: 84814157
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: دیپلماسی اقتصادی راه حل مشکلات تجارت بین المللی در ماکو است

ارومیه - ایرنا - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به توجه ویژه دولت‌ها در سال‌های اخیر به موضوع دیپلماسی اقتصادی گفت: این امر، راه حل مشکلات موجود در مسیر توسعه تجارت بین‌الملل است که سعی داریم از آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

به گزارش ایرنا، محمدصادق معتمدیان چهارشنبه شب در جمع فعالان اقتصادی ماکو افزود: در این مسیر سعی داریم از همه ظرفیت ها برای توسعه دیپلماسی اقتصادی برای ارتقای شاخص های تجارت با کشورهای همسایه از جمله ترکیه در منطقه ماکو و دیگر مناطق آذربایجان غربی استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه جذب سرمایه گذاری یکی از مهمترین راه های توسعه هر منطقه به شمار می رود، اضافه کرد: این امر به خوبی در منطقه ماکو مشهود است به طوری که با فعالیت منطقه آزاد، بیش از ۵۰ هزار اشتغال مستقیم در شمال استان ایجاد شده است.

وی اظهار کرد: آذربایجان غربی، منطقه آزاد ماکو و شهرستان ماکو ظرفیت بسیار مهمی در حوزه تجارت دارد که دسترسی به مسیر کریدورهای مختلف ارتباطی و همچنین قرارگرفتن در مسیر جاده نوین ابریشم از جمله مهمترین آنهاست که باید از این موارد در راستای توسعه این منطقه استفاده شود.

استاندار آذربایجان غربی از اهتمام دولت برای رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی با استفاده از همه ظرفیت ها به ویژه جذب سرمایه بخش خصوص خبر داد و گفت: یکی از مناطق بسیار مستعد در این خصوص، منطقه آزاد ماکو است که در راستای بهره مندی بیشتر منطقه از این امر، اهتمام لازم وجود دارد.

معتمدیان ادامه داد: در سفر اخیر رییس جمهور و هیات دولت به آذربایجان غربی ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات توسعه ای در بخش اقتصادی برای استان مصوب شد که در صدد هستیم بخشی از آن در اختیار سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو قرار گیرد.

رفع دغدغه‌های مردم، مهمترین بخش سفرهای شهرستانی و برنامه‌های توسعه ای مناطق است

استاندار آذربایجان غربی همچنین ساعتی قبل در جمع اقشار مختلف مردم ماکو گفت: در سفرهای شهرستانی، رفع دغدغه های مردم، مهمترین بخش برای اجرای برنامه های توسعه ای و تصویب مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه است.

معتمدیان افزود: اگر بناست در شرایط محدودیت‌های شدید کشور خدماتی به مناطق داده شود، نظرات مردم هم باید لحاظ شود.

وی اضافه کرد: البته اگر بگوییم که همه مشکلات شهرستان در این سفرها حل می شود، حرف درستی نیست ولی باید در این سفرها، اولویت ها مشخص شود.

وی با تاکید بر لزوم جلوگیری از مطالبه سازی در این سفرها اظهار کرد: البته مطالبات مردم در این سفرها شنیده می شود و اولویت بندی های لازم هم برای رفع آنها صورت گرفته و برنامه اجرایی تدوین می‌شود.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به محدودیت های مالی موجودر در کشور و تحریم های ظالمانه علیه کشورمان، ادامه داد: با این وجود دولت مصمم است که وظیفه خدمت رسانی خود را به صورت شبانه روزی انجام دهد که حضور شبانه روزی رییس جمهور در برنامه های مختلف کاری و سفرهای استانی، از جمله نشانه های این امر به شمار می‌رود.

معتمدیان گفت: یکی از اولویت های دولت، بحث معیشتی است و با وجود اینکه دولت سیزدهم در سخت ترین شرایط، کشور را تحویل گرفت، با عزم جدی که شخص رییس جمهور دارند، می خواهیم وضعیت را به نفع مردم تغییر دهیم.

وی با ابراز ناخرسندی از وضعیت نامناسب شاخص ها در آذربایجان غربی از جمله سرانه آموزشی، راه های روستایی و گازرسانی به روستاها افزود: تلاش ما این است که این عقب افتادگی را با کار مضاعف و جهادی، جبران کنیم.

وی تاکید کرد: حضور ما در شهرستان ها، حضور میدانی است تا منجر به تصمیم گیری درست برای منطقه می‌شود.

به گزارش ایرنا، استاندار آذربایجان غربی که امروز به ماکو سفر کرده، فردا هم در این شهرستان حضور دارد و از حوزه های مختلف بازدید خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha