اعضای جوان مرگ مغزی ساکن قوچان جان ۶ بیمار را نجات داد

مشهد- ایرنا- مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اعضای جوان ۲۵ ساله مرگ مغزی ساکن قوچان، به جان ۶ بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.

دکتر ابراهیم خالقی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در هزار و دویست و دهمین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی این دانشگاه، مرحوم "امید عقیقی" بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان موسی بن جعفر شهرستان قوچان پس از تایید مرگ مغزی و رضایت خانواده‌اش در بیمارستان منتصریه مشهد تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی بیان کرد: کلیه‌های این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه مشهد به مردی ۵۵ ساله و بانوی ۳۷ ساله ساکن مشهد که سال‌ها از نارسایی کلیه رنج می‌بردند و با دیالیز تحت درمان بودند، اهدا و پیوند شد.

خالقی ادامه داد: کبد این بیمار مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۵ ساله ساکن این شهر که سال‌ها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار داشت: قلب این جوان مرگ مغزی برای پیوند به بیمارستان پیوند عضو تهران ارسال شد.

وی افزود: قرنیه‌های زنده یاد عقیقی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد ارسال شد.

اعضای جوان مرگ مغزی ساکن قوچان جان ۶ بیمار را نجات داد

مسوول عملیات انتقال قلب‌های کشور نیز در این خصوص گفت: در چهل و چهارمین عملیات انتقال قلب از استانهای کشور به تهران ، قلب زنده‌ یاد امید عقیقی از مشهد برای پیوند توسط هواپیمای "جت فالکون" به بیمارستان امام خمینی تهران ارسال شد.

دکتر محمد قادری افزود: انتقال قلب با هماهنگی چندین ارگان شامل اداره پیوند، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، سازمان اورژانس، بیمارستان‌های دهنده و گیرنده، سازمان هوا نیروز ارتش و فرودگاه‌ها انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در انتقال قلب یک ارتباط منسجم برای ارسال قلب پیوندی در کمتر از سه ساعت به اتاق عمل بیمارستان گیرنده نیاز است.

وی بیان کرد: انتقال قلب این بیمار مرگ مغزی پس از هماهنگی‌های منسجم صورت گرفته از بیمارستان منتصریه مشهد توسط آمبولانس به فرودگاه هاشمی‌نژاد این شهر انتقال یافت و از آنجا با هواپیما به فرودگاه مهرآباد منتقل و از فرودگاه توسط بالگرد به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران منتقل شد.

اعضای جوان مرگ مغزی ساکن قوچان جان ۶ بیمار را نجات داد

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیرپوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha