۱۶ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 931
کد خبر: 84814472
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

دمای هوا در چهارمحال و بختیاری روند افزایشی دارد

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه، پیش‌بینی و مخاطرات طبیعی هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: شاخص کیفی هوا در شهرکرد ۱۰۶ است و از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده آسمان استان صاف به تدریج با افزایش اَبر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

معصومه نوروزی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی و تصاویر ماهواره‌ای، تا اواسط هفته آینده آسمان استان صاف به تدریج در طول روز با افزایش اَبر و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: میزان فعلی AQI شهرکرد در حال حاضر ۱۰۶ است و انتظار نمی‌رود برای ۲ روز آینده غلظت آلاینده‌ها از میزان فعلی بیشتر شود.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

وی ادامه داد: برای ۲ روز آینده پدیده غبار در برخی ساعات در تعدادی از شهرستان‌های استان مانند شهرکرد و بروجن را انتظار داریم و این پدیده در ساعات اولیه صبح به دلیل پایداری جو بیشتر دیده می‌شود.

نوروزی تاکید کرد: از نظر دمایی از روز پنجشنبه تا اواسط هفته آینده دماها روند افزایشی دارند و هوا در تمام استان گرم‌تر خواهد شد که بر این اساس در ۲۴ ساعت گذشته بن با ۱۲ درجه سانتیگراد خنک‌ترین ایستگاه استان و مال‌خلیفه و لردگان با ۳۸ درجه گرم‌ترین ایستگاه های استان بودند.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت:در شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای شهرکرد ۱۴ و ۳۵ درجه بود و دمای مرکز استان در روزهای آینده روند افزایشی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه‌های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، همچنین استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دما چهارمحال و بختیاری روند افزایشی دارد

دما چهارمحال و بختیاری روند افزایشی دارد

دما چهارمحال و بختیاری روند افزایشی دارد

دما چهارمحال و بختیاری روند افزایشی دارد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha