ورمزیار: ساپینتو رزومه خاصی ندارد؛ استقلال در نقل و انتقالات موفق نبود

تهران- ایرنا- مربی سابق تیم فوتبال استقلال در مورد سپردن هدایت این تیم به «ساپینتو» گفت: این مربی پرتغالی رزومه‌ خاصی برای قضاوت ندارد و اگر بر حسب سابقه بخواهیم نظر بدهیم، مربی خوبی نیست اما بهتر است صبر کنیم تا رقابت‌ها شروع شود بعد در خصوص او صحبت کنیم. 

صادق ورمزیار در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، درباره هزینه بالای قراردادهای نقل و انتقالات، اظهار داشت: فوتبال تبدیل به یک صنعت بسیار قوی شده است که هم پول ساز است و هم درآمد بسیار بالایی دارد که باعث ساخت اعداد بالای قرارداد شد اما این مسئله هم مهم است که هزینه‌ها باید بهتر تقسیم شود.

مربی سابق استقلال درخصوص سرمربی جدید این تیم بیان کرد: حفظ قهرمانی از کسب آن سخت تر است. اگر مجدیدی هم می‌ماند باز هم کار سختی در پیش بود و احتمال حفظ قهرمانی ۵۰-۵۰ بود زیرا در فصل پیش‌رو همه تیم‌ها برای رقابت با قهرمان فصل پیش، با آمادگی بسیار بالایی مقابل استقلال ظاهر می‌شوند. برای قضاوت یک مربی نیازمند رزومه‌ هستیم اما ریکاردو ساپینتو، سرمربی فعلی استقلال رزومه‌ خاصی برای قضاوت ندارد و اگر بر حساب سابقه بخواهیم نظر بدهیم، اصلا مربی خوبی نیست اما بهتر است صبر کنیم تا رقابت‌ها شروع شود، بعد راجع به او صحبت کنیم.

وی افزود: استقلال با وضعیت فعلی تیمی نیست که مناسب آزمون و خطا باشد و نمی‌توانم خیلی در این خصوص صحبت کنم چون نمی‌دانم چه کسی ساپینتو را آورده است. اگر مدیریت یا کادرفنی او را با شناخت درست و کامل نیاوردند، بهتر بود مربی داخلی یا خارجی شناخته شده‌ای را انتخاب می‌کردند.

ورمزیار با اشاره نقل و انتقالات استقلال در فصل پیش‌رو درباره نگاه به بازیکنان پایه‌ گفت:‌ تا حالا خروجی‌ها از ورودی‌ها قوی‌تر بودند و بازیکنان خوبی را از دست دادیم و این مسئله باعث پایین آمدن عملکرد تیم می‌شود. پس می‌توان گفت در نقل و انتقالات موفق نبودیم. آوردن ستاره‌ها کار سختی است اما حفظ آن‌ها در کنار هم سخت‌تر است. مثل گذشته به تیم‌های پایه توجهی نمی‌شود و تقریبا از سال ۹۵ به بعد بسیار نگاه‌ها کمرنگ شده است. من زمانی زحمت زیاد در پایه‌ها کشیدم و بازیکنانی مثل امید نورافکن و مهدی قائدی را ساختم.

پیشکسوت تیم ملی ایران با تاکید بر ضرورت تثبیت سرمربی این تیم خاطر نشان کرد: ما در یک مقطعی به اسکوچیچ اعتماد کردیم و او هم خوب توانست تیم ما که ناامید از صعود بود را بالا بکشاند و حالا ما هم باید با تمام توان به او کمک کنیم که بتواند کارش را تمام کند. به نظرم اعتماد به او کار درستی است و اصلا زمان تغییر مربی را هم نداریم. در وضعیت کنونی حمایت و تدارکات از شخص مربی برای تیم ملی مهم تر است و نقش مربی را کمرنگ‌تر می‌کند. 

ورمزیار اشاره کرد: کار سختی برای صعود در پیش داریم و بازی‌های تدارکاتی خوبی برنامه‌ریزی نشده است. از طرفی‌ خیلی به صعودمان مغروریم. همین غرور لطمه بزرگی به ما می‌زند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha