رعایت دستورالعمل های بهداشتی در استان قزوین کمتر از ۲۰ درصد است

قزوین - ایرنا - مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: رعایت دستورالعمل های بهداشتی در سطح این استان نسبت به ماه های گذشته کاهش یافته و به کمتر از ۲۰ درصد رسیده است.

صفر فیض الهی روز جمعه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شیوع ویروس کرونا در استان قزوین همچون سایر استان ها افزایش یافته و تا رسیدن به مرحله بحران فاصله زیادی ندارد بنابراین لازم و ضروری است که شهروندان در وهله اول به تزریق و تکمیل واکسیناسیون و در وهله دوم به رعایت دستور العمل های بهداشتی اهتمام داشته باشند. 
وی با بیان اینکه، بیش از ۹۶ درصد از شهروندان مشمول واکسن دز اول خود را دریافت کرده اند، اظهار داشت: تزریق واکسن دز دوم ۹۰ درصد و دز سوم ۴۲ درصد است که این اعداد و ارقام نشان از عادی انگاری است. 
فیض الهی با بیان اینکه، واکسیناسیون. نقش بسزایی در کاهش شیوع ویروس کرونا در سطح کشور داشته است، یادآورشد: متاسفانه شهروندان روزهایی را که در سطح استان قزوین نزدیک به ۱۵ فوتی داشتیم فراموش کردند و نسبت به تکمیل واکسیناسیون کوتاهی می کنند در حالی که واکسیناسیون باعث تضعیف ویروس کرونا شد. 
وی همچنین گفت: میزان واکسیناسیون گروه سنی ۵ تا ۱۱ سال ۲۰ درصد بوده است و از تمام شهروندان تقاضا داریم نسبت به تکمیل واکسیناسیون خود و کودکان اهتمام ویژه داشته باشند. 
مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: تزریق دز چهارم به عنوان دز یادآور از ماه ها قبل آغاز شده اما متاسفانه به جز کادر درمان کمتر شاهد تزریق دز چهارم توسط سایر شهروندان هستیم. 

وی با بیان اینکه، میزان شیوع ویروس کرونا در شهرستان های البرز، تاکستان و بویین زهرا روند افزایشی داشته است، افزود: موارد سرپایی در حال افزایش است و قطعا در هفته های آینده شاهد افزایش میزان بستری ها خواهیم بود. 
فیض الهی عنوان کرد: در کنار علائم سرماخوردگی که به کرونا ختم می شود، گرفتگی صدا نیز  اضافه شده و هر شهروندی که دارای این علائم است خود را قرنطینه کند. 
وی  اظهارداشت: طی روزهای آینده شاهد بازگشت برخی حجاج خواهیم بود که انتظار می رود باتوجه به وضعیت قرمز کشور عربستان نسبت به کرونا حجاج پس از بازگشت به ایران حتما دستورالعمل های بهداشتی را رعایت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha