۱۷ تیر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۳
کد خبر: 84815467
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کسری تجاری در فرانسه رکورد زد؛ افزایش آمار ورشکستگی‌ها

تهران- ایرنا- گمرک فرانسه با اعلام اینکه کسری تجاری این کشور در ماه آوریل از مرز ۱۲.۴ میلیارد یورو عبور کرده بود، افزود: این رقم در ماه می به رکورد ۱۳.۱ میلیارد یورو رسید.

کسری تجاری زمانی رخ می دهد که واردات یک کشور از صادرات آن در یک دوره زمانی معین بیشتر شود. به این وضعیت تراز منفی تجاری (BOT) نیز گفته می شود.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه لو فیگارو، گمرک فرانسه روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: کسری تجاری کالاهای فرانسوی در ماه می به رکورد جدید ۱۳.۱ میلیارد یورو رسید که دلیل آن بدتر شدن تراز انرژی است.

بر اساس این گزارش، در ماه آوریل کسری تجاری از مرز ۱۲.۴ میلیارد یورو عبور کرده بود .

گمرک فرانسه اضافه کرد: بدون احتساب انرژی، تراز خارجی کالاها تقریباً ثابت و رقم مثبت ۰.۱ میلیارد یورو است.

بر اساس این گزارش، قیمت نفت در ماه‌های اخیر و در پی بهبود تدریجی اقتصاد جهانی و سپس حمله روسیه به اوکراین افزایش یافت و قیمت هر بشکه را به بالای ۱۰۰ دلار رساند.

افزایش ورشکستگی تجاری شرکت‌ها

بانک مرکزی فرانسه (بانک دو فرانس) روز جمعه اعلام کرد: طی دوره ۱۲ ماهه منتهی به پایان ژوئن، ۳۳ هزار و ۱۵۵ شرکت اعلام ورشکستگی کردند که ۱۴.۶ درصد بیش از دوره مشابه منتهی به ژوئن سال ۲۰۲۱ است.

بر اساس گزارش این بانک، در فرانسه ورشکستگی‌های تجاری در طول یک سال اندکی شتاب گرفته است و این تحولات در مقایسه با دوره همه‌گیری کووید-۱۹ باید با احتیاط تفسیر شود.

بر اساس این گزارش، بین ماه ژوئیه ۲۰۲۱ و ژوئن ۲۰۲۲، افزایش تعداد ورشکستگی‌ها به ویژه در مشاغل کوچک رقم ۲۵.۷ درصد و در مشاغل بسیار کوچک عدد ۳۳.۵ درصد را نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha