به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه گاردین نوشت: این اختلال که برای دومین بار در رابطه با بزرگترین شبکه تامین کننده خدمات مخابراتی کانادا در ۱۵ ماه گذشته رخ می دهد بر روی فعالیت بانک ها، خطوط اضطراری پلیس و مشتریان تاثیر گذاشت.
مشتریان به منظور دسترسی به شبکه های جایگزین در کافی شاپ ها و کتابخانه های عمومی گردهم آمدند و این در حالی بود که موسسه های مالی بروز مشکلاتی در دستگاه های خودکار تا سامانه های پرداخت غیرنقدی را گزارش کردند.
شرکت راجرز ارائه دهنده خدمات مخابراتی و اینترنت اعلام کرده که تیم فنی این شرکت تلاش می کند هر چه سریع تر ارائه خدمات به مشتریان را از سر گیرد.
این قطعی به نگرانی ها درباره رقابت در صنعت مخابراتی که تحت سلطه شرکت راجرز است، افزوده است. این شرکت حدود ۱۰ میلیون مشتری بی سیم و ۲.۲۵ میلیون خرده فروشی دارد. شرکت راجرز همچنین ارائه دهنده خدمات پیشرو در انتاریو است و همراه با دو شرکت BCE و Telus نود درصد از سهم بازار کانادا را در اختیار دارد.
اوایل سال جاری، اداره رقابت کانادا، تلاش راجرز برای تصاحب شرکت رقیب خود «شاوکامیونیکیشن/ Shaw Communications» را در قراردادی ۲۰ میلیارد دلاری مسدود کرد و گفت که این امر رقابت را در کشوری که نرخهای مخابراتی در آن بالاترین نرخها در جهان است، مختل میکند.
پلیس سراسر کانادا، از جمله در بزرگترین شهرهای این کشور همچون اتاوا و تورنتو، اعلام کرد که این قطعی سراسری منجر به این شد که برخی از تماسگیرندگان در رسیدن به خدمات اضطراری از طریق تماسهای ۹۱۱ با مشکل مواجه شوند.
بانک مونترال نیز گفت که قطعی شبکه ها بر موسسه های مالی، شمارههای تلفن رایگان و همچنین تراکنشها تأثیر گذاشته است، در حالی که رویال بانک کانادا گفت که خدمات خودپرداز و بانکداری آنلاین تحت تأثیر قرار گرفته است.
آوریل سال گذشته، هزاران نفر از مشتریان شرکت راجرز گزارش دادند که برای چندین ساعت خدمات بیسیم و دادههای بیسیم این شرکت وقفه داشتند تا این که شرکت بتواند عملیات کامل را به شبکه خود بازگرداند.
درگزارش گاردین اشاره ای به علت قطعی شبکه های مخابراتی و اینترنت نشده است.
نظر شما