۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 84816360
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانک‌ها در ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی سلیقه‌ای عمل نکنند

گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بانک‌ها در ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی سلیقه‌ای عمل نکنند، گفت: در خصوص تسریع در پرداخت تسهیلات کم‌بهره به هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی پیگیری لازم را خواهیم کرد.

به‌گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، غلامعلی کوهساری روز شنبه در نشست تخصصی بررسی مسائل و مشکلات هنرمندان صنایع‌دستی آزادشهر با اشاره به لزوم حضور هنرمندان در نمایشگاه‌های استانی، ملی و بین‌المللی، اظهارداشت: نمایشگاه‌های صنایع‌دستی بهترین ظرفیت برای معرفی هنرمندان و صنایع‌دستی استان و این شهرستان است که باید از آن نهایت بهره را برد.

وی یکی از مطالبات هنرمندان را نبود دسترسی به مواد اولیه باکیفیت و یا افزایش قیمت در این حوزه دانست و افزود: تشکیل اتحادیه و تعاونی‌ها می‌تواند در تأمین مواد اولیه صنایع‌دستی بسیار موثر باشد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت جمعیت قابل توجهی از مردم استان در عرصه صنایع دستی، لازم است در خصوص صادرات تولیدات هنرمندان به کشورهای همسایه توجه ویژه شود.

کوهساری تصریح کرد: به جد پیگیر ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی در آزادشهر هم از طریق استان و هم در سطح ملی خواهیم بود.

فرماندار آزادشهر در این نشست گفت: به دلیلی سکونت اقوام مختلف، این شهرستان از تنوع بالایی در زمینه تولید محصولات صنایع‌دستی برخوردار است.

سیدجواد کریمی بیان کرد: باید مشکلات بر سر راه تولید محصولات توسط هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان آزادشهر به صورت بنیادی برطرف شود.

وی افزود: تشکیل تعاونی متشکل از هنرمندان صنایع‌دستی و صنعتگران شهرستان آزادشهر می‌تواند در حوزه حمایت و تامین مواد اولیه برای هنرمندان موثر باشد لذا باید برای تشکیل این تعاونی اقدام شود.

فرماندار آزادشهر ادامه داد: بازاریابی و تبلیغات مساله بسیار مهمی در بخش فروش محصولات صنایع‌دستی به‌حساب می‌آید که متاسفانه مغفول مانده است.

بانک‌ها در ارائه تسهیلات به هنرمندان صنایع دستی سلیقه‌ای عمل نکنند

وجود سه هزار هنرمند صنایع دستی بیمه شده در گلستان

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در این نشست گفت: حدود ۳۰ هزار هنرمند صنایع‌دستی در استان فعالیت دارند که از این تعداد تاکنون سه هزار هنرمند زیر پوشش بیمه قرار گرفتند لذا باید در حوزه بیمه هنرمندان صنایع‌دستی بازنگری صورت گیرد.

رحمان فرمانی اظهارداشت: یکی از موضوعات بسیار مهم در حوزه صنایع‌دستی تامین مواد اولیه باکیفیت است که بر روی محصول نهایی و فروش تولیدات نیز تاثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: لازم است از ظرفیت بنیاد برکت در راستای حمایت از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان بهره ببریم.

در این نشست هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی شهرستان آزادشهر به بیان دغدغه، مسائل و مشکلات حوزه فعالیت خود پرداختند و راهکارهای خروج از این مشکلات را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

تجلیل از هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی شهرستان آزادشهر پایان بخش این نشست بود.

همچنین کارگاه صنایع‌دستی در رشته سفال با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال امروز در آزادشهر به بهره‌برداری رسید که از این مبلغ میزان ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات پرداختی به این پروژه است.

این کارگاه سفال زمینه اشتغال چهار نفر را به‌صورت مستقیم در شهرستان آزادشهر فراهم کرده است.

شهرستان آزادشهر با حدود ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha