۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۳۷
کد خبرنگار: 2668
کد خبر: 84816435
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تولید و فروش محصولات پالایشگاه گاز ایلام ۵۶ درصد افزایش یافت

ایلام- ایرنا- مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش ۵۶ درصدی میانگین تولید و فروش محصولات پنجگانه این مجموعه صنعتی در سه ماهه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، روح الله نوریان روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ایلام اظهار داشت: به منظور تحقق نامگذاری سال جاری، توسعه اقتصاد استان، موقعیت استراتژیک، پایداری وضعیت شبکه گاز و برق و غیره تلاش شده که تولیدات و فروش نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یابد.

وی از تزریق ۴۴۶ میلیون مترمکعب گاز طبیعی به خط سراسری و افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و افزود: طی سه ماهه اول سال جاری ۳۴ هزار تن گاز اتان تولید و صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش ۱۰۴ درصدی را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام در ادامه از تولید ۵۹ هزار تن گاز مایع خام در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و یادآور شد: این میزان تولید و فروش نسبت به سه ماهه اول سال گذشته از افزایش ۱۰۹ درصدی برخوردار است که نشان می دهد این واحد صنعتی برنامه های مدونی برای افزایش تولیدات و فروش آنها در دستور کار قرار داده است.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۴۲۰ تن گوگرد در سه ماهه اول سال جاری تولید شده است، تصریح کرد: طی سه ماهه اول سال جاری بیش از ۳۳۹ هزار و ۳۱۷ بشکه میعانات گازی در این واحد صنعتی تولید و در اختیار پتروشیمی ایلام قرار گرفته است.

نوریان از تزریق ۱۷ هزار و ۱۰۸ مگاوات ساعت برق به شبکه سراسری و استان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و خاطر نشان کرد: در راستای مسئولیت های اجتماعی و جلوگیری از خاموشی برق، این واحد صنعتی هر ساله میزان قابل توجهی برق به شبکه تزریق می کند.

وی از پرداخت ۳۵۲ میلیارد و ۹۳۰ میلیون ریال مالیات ارزش افزوده فروش محصولات بابت سال ۱۴۰۰ بصورت مستقیم و غیرمستقیم به حساب امور مالیاتی ایلام خبر داد و گفت: پرداخت اینگونه مالیات ها و ارزش افزوده صرف پروژه های عمرانی در سطح استان می شود.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در اجرای ماده ۱۷ قانون مالیات ارزش افزوده، این شرکت هرساله به حساب امور مالیاتی استان واریز می کند ،افزود: سه ماهه اول سال جاری نیز ۴۵ میلیارد و ۱۴۵ میلیون ریال به حساب امور مالیاتی ایلام واریز شده است.

وی به افتخارات این پالایشگاه در سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: کسب تندیس برنزی و تقدیرنامه جایزه ی ملی انرژی، کسب رتبه نخست سلامت اداری و مبارزه با فساد در بین پالایشگاههای کشور و غیره تنها بخش از افتخارات این شرکت در سال جاری بوده است.

نوریان به اقدامات موثر انجام شده در حوزه مدیریت انرژی اشاره کرد و گفت: پالایشگاه گاز ایلام در هفتمین جایزه ملی انرژی در بخش پروژه های صرفه جویی برای دو پروژه ارائه شده، موفق به کسب تندیس و تقدیرنامه گردید که این ارزیابی بصورت سالیانه ازسوی سازمان مدیریت صنعتی با همکاری و حمایت نهادهای اصلی سیاست گذاری و نظارت در حوزه مدیریت انرژی شامل معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان انرژیهای تجدید پذیر و بهره وری انرژی برق ، شرکت بهینه سازی مصرف سوخت و سازمان ملی استاندارد ایران انجام می شود.

وی با بیان اینکه شرکت های مختلفی براساس الگوها و شاخص های از پیش تدوین شده، مورد ارزیابی فنی و سیستمی قرار می گیرند، اظهار داشت: این شرکت در بخش پروژه های صرفه جویی با ۲ پروژه بازیابی جریان اتان ارسالی به فلر و جایگزینی سیستم گرمایش کوره هوای گرم با هیترهای تابشی شرکت نمود که به ترتیب موفق به کسب تندیس برنزی تک ستاره و تقدیر نامه گردیده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در هشتمین دوره ارزیابی سلامت اداری شرکت ملی گاز ایران این واحد صنعتی رتبه نخست سلامت اداری در بین شرکت های پالایش کشور کسب کرده است، اظهار داشت: این ارزیابی توسط امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران در ۹ شاخص و ۲۱ محور و ۵۰ سنجه انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه این ارزیابی به استناد ماده ۲۵ قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد، وضعیت شرکت ها را در اجرای وظایف قانونی بررسی و با هم مقایسه می کند،تصریح کرد:این شاخص ها شامل آموزش، قانون گرایی، شفافیت، پاسخگویی، شایسته سالاری، انضباط اداری و مالی، الگوی مصرف و بهره وری، استقرار و توسعه سامانه های الکترونیک و فناوری و نظارت و کنترل داخلی بوده که خوشبختانه این شرکت در کلیه شاخص ها امتیاز بسیار بالایی نسبت به دیگر شرکت های پالایشی کسب کرده است.

نوریان با اشاره به اینکه امور بازرسی و پاسخگویی به شکایات شرکت ملی گاز ایران هر ساله بر اساس الگوهایی، شرکتهای تابعه را مورد سنجش قرار می دهد، خاطرنشان کرد: در این دوره ارزیابی پالایشگاه گاز ایلام با امتیاز ۹۷٫۵۶ امتیاز در رتبه نخست سلامت اداری قرار گرفته و این واحد صنعتی در برنامه های کلان خود همچنان بدنبال اجرای دقیق قوانین و مقررات بوده و در جهت ارتقای هرچه بیشتر سلامت نظام اداری اهتمام ویژه ای دارد.

وی گفت: در راستای تحقق نامگذاری سال جاری؛ شرکت پالایش گاز ایلام به دنبال اخذ مجوز پارک گوگردی بمنظور جذب سرمایه گذار و تولید فناورانه محصولات جدید و خلق ارزش افزوده، ایجاد اشتغالزایی در منطقه و کاهش خام فروشی می باشد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام از افزایش قابل توجه فروش گوگرد این مجتمع صنعتی در طول سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۹ خبر داد وتصریح کرد: در این واحد صنعتی سالانه حدود ۸۰ هزار تن گوگرد تولید و با نرخ خلوص ۹۹٫۹۸ درصدی به بازار عرضه می گردد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر گوگرد به دو صورت کلوخه و پاستیلی در کارخانه دانه بندی پالایشگاه تولید و براساس نیاز مشتریان به صورت فله یا در کیسه های یک تنی تحویل مشتریان می شود،خاطرنشان کرد: در سال گذشته با تلاش همکاران بخش های مختلف شرکت و با بازاریابی مناسب و جذب مشتریان جدید، ضمن افزایش تولید حدود ۵ درصدی، شاهد افزایش درآمد فروش قابل توجه گوگرد به نسبت به سال ۱۳۹۹ بوده ایم.

نوریان اظهار داشت: فروش محصول گوگرد در شرکت به ۲ صورت از جمله عرضه در بورس و بصورت مستقیم از طریق دفتر فروش شرکت انجام و در راستای حمایت از کسب و کارهای داخلی براساس ظرفیت قوانین رفع موانع تولید و آئین نامه های اجرایی آن؛ فروش به صورت اعتباری با اخذ ضمانت نامه بانکی نیز انجام می شود.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری چند سال اخیر را در راستای تولید نامگذاری کرده اند که این مهم، وظیفه مسئولان را دوچندان می کند، اظهار داشت: شرکت پالایش گاز ایلام به منظور تحقق نامگذاری هرسال، برنامه های قابل توجهی در دستور کار قرارداده که خوشبختانه خروجی آن تحقق خواسته های معظم له در زمینه های مختلف تولید بوده است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام با اشاره به اینکه در بخش محیط زیست‌ در سال گذشته در بخشهای مختلف از جمله مدیریت پساب صنعتی وکاهش مصارف آب،پیشگیری از آلودگی خاک ،کاهش آلاینده های هوا،مدیریت پسماند و فضای سبز اقدامات موثری صورت گرفته است، گفت:در بخش هوا می توان به کاهش چشم گیر حجم فلرینگ، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای، کاهش انتشارات SO۲ کاهش میزان مصرف آب، مدیریت پسماند و پساب تصفیه خانه پساب صنعتی اشاره کرد.

وی افزود: با توجه به ارسال پیوسته گاز مایع و اتان تولیدی شرکت به مجتمع پتروشیمی ایلام ضمن جهش در تولید،کاهش چشمگیر آلایندگی های زیست محیطی و حجم فلرینگ را به دنبال داشته به نحوی که از ابتدای سال ۱۴۰۰ شاخص گازهای ارسالی به فلر از ۱۷ درصد به ۵ درصد کاهش یافته است.

نوریان اظهار داشت: همچنین در سال گذشته بالغ بر ۱۶۵ هزارکیلوگرم پسماندهای غیر خطرناک و ۶ هزارو ۷۳۹ کیلوگرم پسماندهای خطرناک در این واحد صنعتی تولید که از این مقدار ۱۰ هزارو ۳۷۸ کیلوگرم پسماند بازیافت و بقیه مدیریت و ساماندهی شده اند و بالغ بر ۸۳ هزار متر مکعب پساب صنعتی در سال گذشته تصفیه شده است.

وی تصریح کرد: در بحث مدیریت انرژی نیز با بازیابی گازهای فلش درام به عنوان سوخت زباله سوزهای واحد بازیافت گوگرد به میزان ۱۷ میلیون مترمکعب در سال صرفه جویی صورت گرفته و همچنین شاهد بهبود شاخص های انرژیSECبه میزان ۱۱درصد، سوخت ۲ درصد، بخار ۱۱ و الکتریسیته ۳ درصد نسبت به سال ۹۹ کاهش یافته است.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز ایلام خاطرنشان کرد: در بخش آب با تشکیل کمیته مدیریت مصرف آب ضمن مدیریت صحیح آب و پیشگیری ازهدر رفت آب با راه کارهای بازچرخانی آب بیش از ۱۰ هزار مترمکعب اب خروجی تصفیه خانه جهت استفاده مجدد در پالایشگاه بکار گرفته شده و نشت یابی شبکه آب آتش نشانی با استفاده از گاز هلیوم بمنظور جلوگیری از هدر رفت آب صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه در سال جاری پروژه های همچون راه اندازی کمپرسورهای OFF GAS، بازیابی گازهای ارسالی به فلر با هدف فلرینگ صفر، پیگیری مراحل اجرای بویلر های بازیافت حرارتی، استفاده از شرکت های دانش بنیان ونصب و راه اندازی سیستم زباله سوز لجن های تصفیه خانه صنعتی، پیگیری مراحل نصب سیستم پایش آنلاین دودکش های واحد بازیافت گوگرد و احداث جایگاه نگهداری پسماند شیمیایی در دست اقدام می باشند که بخشی از آنها در مراحل پایانی جهت بهره برداری می باشند که با بهره برداری از آنها این پالایشگاه قدم های اساسی در راستای اجرایی نمودن استاندارد صنعت سبز بر می دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha