۱۸ تیر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۱
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 84816731
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

روسیه: ممنوعیت ترانزیت کالا از کالینینگراد را از راههای دیپلماتیک پیگیری می کنیم

تهران-ایرنا- ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه در سخنانی از اهمیت وضعیت ترانزیت کالا به کالینینگراد خبر داد و گفت کشورش قصد دارد این مسئله را به صورت دیپلماتیک حل و فصل کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ویتالی ساولیف وزیر حمل و نقل روسیه روز شنبه گفت کشورش تصمیمی برای ممنوعیت ترانزیت کالا از طریق کالینینگراد ندارد و افزود: به طور قطع روسیه چنین تصمیمی اتخاذ نخواهد کرد و این مشکل را از طریق دیپلماتیک حل می‌کند.

وی گفت: دیپلمات های روسیه در تلاش برای حل وضعیت فعلی هستند و تلاش می‌کنیم این مشکل را با طرف‌های اروپایی مطرح کنیم.

ماه گذشته مارکوس ادیرر نماینده اتحادیه اروپا در روسیه گفت مسئله کالینینگراد باید به صورت دیپلماتیک حل شود. این دیپلمات اروپایی در گفتگو با خبرنگاران از برگزاری جلسه‌ای ۲۰ دقیقه‌ای با الکساندر گروشکو، معاون وزیر امور خارجه روسیه خبر داد و گفت با طرف مقابل درباره وضعیت ترانزیت کالا به کالینینگراد از طریق لیتوانی تبادل نظر کردیم.

آنتون علیخانوف فرماندار منطقه کالینینگراد اعلام کرد راه آهن لیتوانی به کالینینگراد اطلاع داده است که از ۱۸ ژوئن ترانزیت تعدادی کالا از مناطق روسیه به منطقه کالینینگراد را به دلیل تحریم‌های اروپا محدود کرده است.

وی خاطرنشان کرد که اقدام لیتوانی در ممنوعیت ترانزیت کالاها غیرقانونی است و همه توافق‌نامه‌های بین‌المللی را نقض می‌کند. لیتوانی در زمان الحاق به اتحادیه اروپا نسبت به حفظ  امنیت ترانزیت کالا به کالینینگراد تضمین داده بود.

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه گفت لیتوانی باید منتظر عواقب تصمیم خود در ممنوع کردن ترانزیت کالا به کالینینگراد باشد. زاخارووا همچنین لیتوانی را مسئول تشدید مسائل امنیت غذایی جهانی دانست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha