۱۹ پایگاه و ۱۱۶ مدرسه برای پذیرش و اسکان مهمانان فرهنگی در استان همدان آماده شده است

همدان- ایرنا- معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان گفت: ۱۹ پایگاه و ستاد با ۱۱۶ مدرسه به منظور پذیرش و اسکان مهمانان و مسافران فرهنگی در این استان همزمان با ایام تابستان، تجهیز و آماده شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، یاسر نانکلی با اعلام این مطلب افزود: این ۱۹ پایگاه در سطح تمامی مراکز و نواحی آموزش و پرورش استان و شهرستان های تابعه به عنوان ستاد اسکان مسافران فرهنگی برای ایام تابستان ایجاد و فعال شده است.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان، تصریح کرد: فعالیت پایگاه‌های اسکان آموزش و پروش در سراسر استان که از ۲۸ خرداد آغاز شده و تا ۱۵ شهریور ماه آماده ارائه خدمت به گردشگران(فرهنگی) این استان است.

نانکلی با اشاره به اینکه همه گیری ویروس کرونا طی ۲ سال گذشته موجب تعطیلی ستاد اسکان فرهنگیان در کشور استان شده بود، اظهار داشت: نوروز امسال و با مصوبه ستاد ملی کرونا، فرهنگیان سراسر کشور با رعایت شیوه نامه های بهداشتی از امکانات اقامتی آموزش و پرورش در سطح این استان استفاده کردند.

وی با بیان اینکه کلاس‌های نوع (ج) از چرخه خدمت رسانی ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان حذف شده است، افزود: برای اسکان فرهنگیان در ایام تابستان ۱۵۳ کلاس ویژه، ۹۰۰ کلاس درجه «الف» و ۳۳ کلاس درجه «ب» در این استان تجهیز شده است.

نانکلی با اشاره به اینکه کلاس های ویژه مجهز به تختخواب تاشو و امکانات رفاهی مطلوب هستند، تاکید کرد: رویکرد ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان، استفاده از کلاس های ویژه و نوع (الف) برای اسکان مسافران و مهمانان فرهنگی است.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: هزینه اقامت با توجه به کیفیت اتاق‌ها برای فرهنگیان، کارکنان دولت و سایر افراد(آزاد) نرخ گذاری شده است.

وی با اشاره به اینکه از همه ظرفیت‌های موجود در استان همدان برای اسکان مناسب و رفاه مهمانان فرهنگی در فصل تابستان استفاده می‌شود، گفت: تلاش می‌کنیم با فراهم کردن فضای مناسب فرهنگیانی که به همدان سفر می کنند با اطمینان خاطر از مراکز دیدنی و جذاب این استان بازدید کنند.

حدود ۳۰ هزار مسافر نوروزی همزمان با تعطیلات نوروز ۱۴۰۱ در مراکز و پایگاه های اقامتی ستاد اسکان فرهنگیان استان همدان پذیرش و اسکان داده شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha