مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم: عید قربان، عید بندگی و اطاعت در برابر معبود است

قشم - ایرنا - مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پیامی فرارسیدن عید سعید قربان و آغاز دهه امامت و ولایت را به مردم نجیب و مومن این جزیره تبریک گفت.

به گزارش ایرنا از اعلام روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، در ابتدای پیام تبریک افشار فتح الهی به مناسبت فرا رسیدن عید سعید قربان آمده است: آغاز دهه دوم ماه ذی الحجه، یادآور اثبات عشق و تسلیم به فرمان پروردگار و ثمره نبوت و تعیین خط مشی مسلمانان بوده و روز دهم این ماه و مناسبت عید قربان، عید بندگی و دلدادگی و اطاعت در برابر معبود است.

وی در ادامه این پیام آورده است: دهه امامت و ولایت پر از درس های فراوان تاریخی است، درس هایی که باید با استفاده از آنها به اهمیت این رویداد بزرگ دینی و تاریخی در دین اسلام پی برد؛ این ایام فرصت مناسبی است برای تقرب به سوی خداوند سبحان و رسیدن به کمال که تحقق این امر بدون پیروی از ولایت امکان پذیر نیست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این پیام تصریح کرده است: عید قربان پاک ترین عیدها است، عید سرسپردگی و بندگی است. عید قربان جلوه گاه رهایی از نفس و فرصتی ناب برای ایجاد تحول در درون انسان است؛ این روز، روز کمال و رهیدن از بند تعلقات و جشن رهیدگی از بندگی نفس و تجلی گاه بندگی است.

فتح الهی در این پیام می افزاید: امیدوارم تا با عنایات خاصه حضرت ولی عصر (عج) هم صدا با منادیان حق در این عید سعید، بتوانیم در صراط مستقیم گام برداریم و در راستای سرفرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در پرتو رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اهداف دولت مردمی آیت الله رییسی که همانا خدمت به تمامی مردم است، تلاش کنیم.

وی در این پیام آورده است: اینجانب فرارسیدن عید قربان، عید سرسپاری در برابر پروردگار مهربان را از صمیم قلب به همه مسلمانان جهان به ویژه مردم نجیب و مومن جزیره زیبای قشم شادباش گفته و از پیشگاه خداوند متعال، وحدت و برادری همه مسلمانان را مسئلت دارم.

روز دهم ذی‌الحجه، روز عید قربان (عید اضحی) و از اعیاد بزرگ اسلامی و نقطه وحدت و همبستگی ملت‌های مسلمان و دعای نماز این عید عزت، شرف و بالندگی مسلمانان است.

در این روز ابراهیم نبی (ص) از آزمایش قربانی کردن پسر خود اسماعیل (ص) موفق بیرون آمد و خداوند گوسفندی را برای قربانی کردن فرستاد.

عید قربان عید رهایی انسان از تعلقات نفسانی است؛ همان تعلقاتی که انسان را در راه اطاعت خداوند وسوسه می کند و به جای طی مسیر، انسان را به ماندن می خواند.

قربانی کردن در این روز نیز مظهر آزاد شدن از خواسته ها و خواهش های دل در برابر معشوق حقیقی است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha