فرماندار سمنان: شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در پیشگیری از پیک کرونا کمک کنند

سمنان- ایرنا- فرماندار سمنان با اشاره به افزایش شمار بیماران سرپایی مبتلا به کرونا، گفت: شهروندان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و انجام واکسیناسیون در مقابله با اوج گیری احتمالی کرونا همراهی کنند.

به گزارش ایرنا، محمد بهرامی روز دوشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا شهرستان سمنان در سالن اجتماعات شهید محمود اخلاقی فرمانداری با اشاره به افزایش شمار بیماران سرپایی و تغییر رنگ بندی وضعیت شیوع کرونا در ۲ شهرستان، افزود: پرهیز از عادی‌انگاری، رعایت توصیه‌های بهداشتی و انجام واکسیناسیون علیه کرونا تنها راهکار مقابله با این ویروس است.
فرماندار سمنان با اشاره به نقش موثر اطلاع‌رسانی و اقناع افکار عمومی به عنوان راهبرد فرهنگی در مقابله با کرونا، ادامه داد: استفاده از ظرفیت های مختلف مانند بسیج، رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی به منظور یادآوری دقت در رعایت توصیه‌های بهداشتی برای پیشگیری از پیک کرونا در دستور کار باشد.
بهرامی تداوم روند شرایط امروز در زمینه شیوع کرونا را انجام گسترده واکسیناسیون در جامعه و همکاری مطلوب مردم دانست و گفت: باید به دنبال ترویج فرهنگ مسوولیت پذیری در جامعه باشیم و رعایت توصیه های بهداشتی را به عنوان یک رفتار مطلوب برای حفظ سلامت عمومی ترویج دهیم.
فرماندار سمنان تاکید کرد: بررسی روند واکسیناسیون در ادارات، بخش خصوصی و اتحادیه های صنفی با اهتمام ویژه در دستور کار باشد و دستگاه های  متولی نباید نسبت به این موضوع بی تفاوت باشند.
به گزارش ایرنا، استفاده از ظرفیت بسیج برای مقابله با شیوع کرونا، افزایش ساعت کاری مراکز غربالگری، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز ورزشی، نظارت و کنترل زائران عتبات عالیات در خصوص تزریق واکسن ، اطلاع رسانی جامع با استفاده از ظرفیت های مختلف ، عدم ارائه خدمات به افراد فاقد ماسک و بازرسی از ادارات به منظور نظارت و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از جمله موارد مورد بحث در ستاد مقابله با کرونا شهرستان سمنان بود.
در تازه‌ترین رنگ‌بندی کرونایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در استان سمنان، شهرستان‌ شاهرود و مهدیشهر زرد و شهرستان های سمنان، دامغان، گرمسار، میامی، سرخه و آرادان آبی کرونایی هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha