۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبر: 84817824
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

استان سمنان در مدار صعودی شیوع کرونا

۲۰ تیر ۱۴۰۱، ۱۶:۴۰
کد خبر: 84817824
استان سمنان در مدار صعودی شیوع کرونا

سمنان- ایرنا- افزایش ۹۸ درصدی مراجعه به مراکز درمانی استان سمنان به منظور بررسی ابتلا به کرونا گویای افزایش شیوع این ویروس است و  استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و تزریق واکسن از راهکاری مهم در پیشگیری از ورود به پیک دوباره کرونا به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا، اوایل خردادماه ۱۴۰۱ بود که با کاهش و صفر شدن آمار ابتلا و فوتی کرونا موجی از امید در دل همه رقم خورد، اما این روزها افزایش آمار ابتلا و روند چهار رقمی شدن آن و شمار فوتی‌ها به نوعی نگران کننده است.
کرونا گویا خیال دست برداشتن از سر مردم را ندارد و هر دفعه با یک سویه جدید می‌تازد و در این شرایط گزارش‌ها نشان می‌دهد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در جلوگیری از سرعت انتشار ویروس و انجام واکسیناسیون به منظور کمک به ایمنی بدن ، تنها راهکار مقابله با شیوع ویروس کرونا است و انتظار می‌رود تمام افرادی که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین دز واکسن کرونایشان می‌گذرد نسبت به تزریق اقدام کنند.
خیز دوباره شیوع کرونا در  این روزها مختص ایران و استان سمنان نیست، بلکه کرونا دوباره در جهان خودنمایی خود را آغاز کرده است به طوری که در برخی کشورهای جهان روند صعودی از ابتلا و مرگ را شاهد هستیم.

در ادامه به بررسی وضعیت استان سمنان از لحاظ شیوع ویروس کرونا از زبان مسوولان در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان سمنان خواهیم پرداخت.

استان سمنان در مدار صعودی شیوع کرونا

افزایش ۹۸ درصدی بیماران مشکوک به کرونا در استان سمنان

استاندار سمنان گفت: طی هفته گذشته شمار مراجعه بیماران مشکوک به کرونا به مراکز درمانی استان افزایش ۹۸ درصد داشته است.
سید محمد رضا هاشمی افزود: طی هفته گذشته در مجموع ۱۳۷ بیمار با تست مثبت کرونا به صورت سرپایی و بستری در استان وجود داشته که از این تعداد ۱۶ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند و پنج نفر در آی سی یو تحت مراقبت قرار دارند.
وی ادامه داد که اکنون ۲ شهرستان شاهرود و مهدیشهر در استان سمنان از لحاظ رنگ‌بندی کرونایی در وضعیت  زرد قرار دارند و دیگر شهرستان‌ها دارای وضعیت آبی کرونایی است.
استاندار سمنان خاطرنشان کرد: برای پیشگیری و مقابله با همه گیری کرونا در جامعه، پرهیز از عادی انگاری یک ضرورت است و باید آحاد جامعه در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و تزریق واکسن علیه این ویروس منحوس اهتمام ویژه داشته باشند.

استان سمنان در مدار صعودی شیوع کرونا

کدام سویه کرونا عامل خیز افزایش شمار مبتلایان است؟

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: امیکرون سویه غالب اصلی و  BA۵ زیر سویه این ویروس منشا همه گیری کرونا در زمان حاضر است.

کامران قدس تصریح کرد که پیش بینی می شود طی سه هفته آینده از نظر ابتلا، بستری و بستری در آی سی یو به پیک برسیم.
وی اضافه کرد: عادی انگاری در جامعه و کاهش میزان واکسیناسیون از دلایل اصلی افزایش همه گیری مجدد کرونا در جامعه است.
وی ادامه داد: ۱۵۰ بیمار مشکوک به کرونا طی هفته گذشته به مراکز درمانی زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان مراجعه کردند.
قدس افزود: تست تشخیص کرونای ۹۰ نفر طی هفته گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان مثبت شد که ۲۰ نفر در مراکز درمانی بستری هستند.
وی با اشاره به اینکه طی ۲ هفته گذشته تعداد بیماران مبتلا به کرونا در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان افزایش پیدا کرد، افزود: تزریق دز سوم و چهارم واکسن علیه ویروس کرونا باید به منظور پیشگیری از  شیوع پیک به صورت فراگیر تزریق شود.
شهرستان‌های سمنان، دامغان، سرخه، مهدیشهر، گرمسار، آرادان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان هستند.
 

استان سمنان در مدار صعودی شیوع کرونا

الزامات مقابله با خیز شیوع کرونا چیست؟

رئیس دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود گفت: تزریق واکسن و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی راهکار دفع خطر  خیز افزایش کرونا است.
شیبانی توصیه کرد تمام افرادی که حداقل ۶ ماه از تزریق آخرین دز تزریق واکسنشان گذشته است نسبت به تزریق دز یادآور واکسن علیه ویروس کرونا اقدام کنند
وی تصریح کرد: مراجعه کنندگان مشکوک به کرونا، مثبت سرپایی و بستری  در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود هفته گذشته بالغ بر ۳۰۰ درصد افزایش یافته است.
شیبانی افزود که شهرستان شاهرود در زمان حاضر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارد و طی هفته گذشته  حدود ۱۸۹ نفر مشکوک به کرونا به مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم‌ پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شاهرود مراجعه کردند.
وی یادآور شد که  طی هفته گذشته فوتی و بستری در آی سی یو در مراکز تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود گزارش نشد.

استان سمنان در مدار صعودی شیوع کرونا

آمار کرونا در روزهای اخیر نشان می‌دهد واکسن نقشی مهم در کاهش ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا داشته است و اکنون تزریق دز بعدی واکسن به عنوان یادآور و پرهیز از عادی انگاری و سهل انگاری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازمه دفع خطر و پیشگیری از شیوع موج دیگر کرونا است. 

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان ‌سمنان اظهار داشت: واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در تمام مراکز بهداشت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان انجام می‌شود.

علی کسائیان اضافه کرد: افراد برای اینکه از نوع واکسن موجود در مراکز بهداشت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی اطلاع یابند می‌توانند با مراکز بهداشت محله خود تماس بگیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان ‌سمنان بیان کرد که کارشناسان حاضر در مراکز بهداشت مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم‌پزشکی استان سمنان درباره انتخاب واکسن برای تزریق دز دوم، سوم و چهارم به مراجعه کنندگان مشاوره خواهند داد.

کسائیان تصریح کرد: اکنون سه مرکز منتخب تشخیص کرونا در سه شهر پرجمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شامل شهرهای سمنان، دامغان و گرمسار از صبح تا ظهر فعال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان ‌سمنان افزود که براساس فرضیه‌ها و مدل‌سازی‌ها احتمال اوج شیوع کرونا با روند افزایشی موارد سرپایی ابتلا به ویروس کرونا در اواخر تیرماه و اواسط مرداد ماه وجود دارد.

وی یادآور شد: تزریق واکسن علیه ویروس کرونا، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مانند رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک راهکارهای پیشگیری از پیک شیوع کرونا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان ‌سمنان تاکید کرد: هر فرد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه از آخرین تزریق دز واکسن کرونایش گذشته باشد باید برای تزریق دز بعدی واکسن مراجعه کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha