تقویت سواد رسانه ای دانش آموزان به کاهش اسیب های اجتماعی کمک می کند

یاسوج- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: آگاه سازی و تقویت سواد رسانه ای دانش آموزان و اولیا آنها در استان مهمترین مولفه در کاهش آسیب های اجتماعی  است.

به گزارش ایرنا، حسنعلی عزت‌ خواه روز دوشنبه در نشست با برخی فعالان مجازی این استان در یاسوج اظهار داشت: هدف از آموزش و ارتقا سواد رسانه‌ای در بین دانش آموزان و والدین را واکسینه کردن و توانمندسازی آنان برای حفظ سلامت جسمانی ،روحی و روانی در برابر آسیب های اجتماعی دانست.

به گفته عزت خواه استفاده زیاد از فضای مجازی موجب پرخاشگری، بی حوصلگی، فقر عاطفی، ایجاد مشکل با  والدین، اطرافیان ،افت تحصیلی ،کمبود تحرک و به دنبال آن اضافه وزن و تنبلی در بین دانش آموزان می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: استفاده جمعی والدین و دانش آموزان از رسانه های اجتماعی،نظارت والدین بر محتوای مورد استفاده و قابل دسترس دانش آموزان، افزایش قدرت تفکر و دیدگاه انتقادی والدین ودانش آموزان و کسب مهارت های فنی می توانند روش هایی مناسب برای کسب دانش رسانه ای باشند.

عزت خواه با تاکید بر نصب نکردن نرم افزارهایی از قبیل فیلتر شکن روی گوشی توسط والدین، گفت: بی توجهی والدین و ساعت ها حضور آن ها در فضای مجازی، فرزندان را بیشتر به این سمت و سو سوق می دهد.

وی بیان کرد: منزل ،مدرسه و مسجد نقش مهمی در تربیت دانش آموزان داشته که اکنون فضای مجازی تربیت را تحت تاثیر قرار داده که آشنایی معلمین ودانش آموزان در عرصه تعلیم وتربیت با مخاطرات فضای مجازی و استفاده بهیه از آن یک ضرورت انکار ناپذیر است.

مدیرکل آموزش وپرورش کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: فضای مجازی نیاز امروز  و مدیریت جدید این عرصه بسیار ضروری است.
   
عزت خواه،  گلوگاه و خاستگاه اصلی ارتقا سواد رسانه ای را آموزش و پرورش در کنار سایر دستگاهها برشمرد و گفت:تمامی دست اندرکاران و عوامل اجرایی مجموعه نظام تعلیم و تربیت باید با یک بازنگری در این زمینه برای تحقق این‌مهم بیش از پیش تلاش کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha