قاضی عسکر: توسعه حرم عبدالعظیم (ع) همکاری نمایندگان و مسئولان را می طلبد

شهرری- ایرنا- تولیت آستان عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: برنامه های توسعه ای حرم طبق فرمان رهبر معظم انقلاب با جدیت دنبال می شود و تداوم آن همکاری نمایندگان مجلس و مسئولان را می طلبد.

به گزارش ایرنا به نقل از گزارش روز دوشنبه روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در دیدار با نمایندگان تهران, ری, شمیرانات, اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در حکمشان ادامه توسعه عمرانی و آبادانی، توسعه فرهنگی، تسهیل امر زیارت و رسیدگی به محرومان و فقرا را ذکر فرموده اند که امید داریم با همکاری همه عزیزان در تمامی این حوزه ها اقدامات مفیدی انجام گیرد.

وی به تشریح برخی از خدمات و فعالیت های این بارگاه ملکوتی پرداخت و اعلام کرد: مرکز درمانی دارالشفای کوثر با ارائه حدود دو هزار خدمت در روز، مجموعه مدارس حکمت با پشتیبانی از دانش‌آموزان از مقطع ابتدایی تا ورود به دانشگاه و دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث با تربیت دانش آموختگان فراوان و ارائه پژوهش ها بخشی از فعالیت های مجموعه حرم عبدالعظیم حسنی به شمار می روند.

حجت الاسلام قاضی عسکر ادامه داد: تالیفات و موسوعه نگاری های گوناگون، حوزه های علمیه برادران و خواهران با سطح علمی خوب و مرکز آموزش قرآن کریم با توسعه فعالیت‌های قرآنی و گسترش آموزش قرآن به روستاهای شهرستان ری بخش‌های دیگری از فعالیت‌های این آستان مقدس هستند.

تولیت حرم عبدالعظیم حسنی(ع) با اشاره به وجود ظرفیت های بالای این آستان مقدس در حوزه های فرهنگی و تبلیغی خاطر نشان کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته در طرح های فرهنگی پیش رو سعی داریم با برگزاری ویژه برنامه های فرهنگی و مناسبتی و دعوت از سخنرانان عالم و فاضل، ذاکرین آئینی، برگزاری کارگاه های سبک زندگی اسلامی، جلسات مشاوره، اجرای طرح ازدواج آسان و جشن های تکلیف، قدم های موثری را در راستای توسعه فرهنگی این آستان مقدس و منطقه ری برداریم.

وی افزود: استفاده از تخصص و تجارب گوناگون حدود چهار هزار خادم افتخاری و تشرفی یکی دیگر از ظرفیت‌های موجود در این آستان مقدس است که از دانش و تخصص این عزیزان با  برنامه ریزی های صورت گرفته در مسیر توسعه خدمات برای زائران بهره خواهیم گرفت.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع)، با اشاره به دغدغه ها و نیازهای این بارگاه ملکوتی در مسیر توسعه خدمات به زائرین و مراجعین اضافه کرد: این آستان مقدس با توجه به محرومیت شهرستان ری و همچنین حضور روزافزون زائرین با کمبودهای فراوانی روبرو است که از جمله آنها, نبود مراکز خدماتی و رفاهی مناسب در اضلاع حرم، نبود پارکینگ طبقاتی و مراکز اقامتی، کمبود ابنیه و همچنین فرسودگی بسیاری از بناها و نماهای موجود که همگی آنها نیازمند توجه بیش از پیش مسئولان به این منطقه و آستان مقدس است.

حجت الاسلام قاضی عسکر افزود: ما در راستای تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب نیازمند یاری تمامی عزیزان هستیم تا به لطف الهی این آستان مقدس به کانون و قطب فرهنگی تهران تبدیل شود.

در این دیدار، حجت الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی، آقایان محمد اسماعیل کوثری، سیدعلی یزدی خواه، علی خضریان، غلامحسین آرام، ابوالفضل عمویی و خانم زهره سادات لاجوردی از نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به بیان دیدگاه های خود پیرامون معضلات و مسائل شهرستان ری پرداخته و ابراز امیدواری کردند که با توجه به رویکرد و نگاه ویژه دولت و مجلس شورای اسلامی به توسعه اماکن مذهبی، اقدامات موثری در آینده صورت پذیرد و مجلس و نمایندگان  مردم تهران آماده همکاری در همه زمینه ها با آستان مقدس هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha