۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹
کد خبرنگار: 1272
کد خبر: 84820279
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ خبر کوتاه از شهرستان سردشت

۲۳ تیر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۹
کد خبر: 84820279
۲ خبر کوتاه از شهرستان سردشت

مهاباد - ایرنا - توزیع ۱۰ هزار قغجوجه یک روزه و افتتاح مدرسه ۲ کلاسه خیر ساز در روستای کم برخوردار «بانه زیر» ۲ خبر کوتاه سردشت هستند.

مسوول بسیج کارگری و اصناف شهرستان سردشت گفت: ۱۰ هزار قطعه جوجه یک روزه رایگان در میان اهالی روستاهای کم برخوردار شهرستان سردشت توزیع شده است.

ستوان یکم خلیل خضری روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد جوجه یکروزه رایگان برای سومین بار است که در روستاهای محروم، مناطق مرزی و کم‌ برخوردار شهرستان توزیع می‌شود تا از این طریق ضمن حمایت از خانواده‌های بی‌بضاعت از کشتار جوجه‌ها نیز جلوگیری شود.

وی افزود: با مشارکت کارشناسان این اداره، تحویل‌ جوجه ‌از مرغداری‌ها و توزیع آن بین روستاییان با سرعت ‌عمل بیشتری صورت گرفت.

وی با بیان اینکه این جوجه‌ ها از تبریز به شهرستان منتقل شده است، بیان کرد: مربیان و کارشناسان بسیج مهندسین کشاورزی برای شناسایی خانواده‌ های بی ‌بضاعت کمک کردند.

خضری با بیان اینکه هر خانواده ۲۰ تا ۴۰ قطعه جوجه دریافت کردند، اضافه کرد: خانواده‌ها در استفاده شخصی یا پرورش و فروش جوجه صاحب ‌اختیار هستند.

مدرسه خیّرساز ۲ کلاسه در روستای کم‌برخوردار سردشت افتتاح شد

یک باب مدرسه خیّرساز در روستای «بانه زیر» از توابع بخش ربط سردشت با حضور جمعی از مسوولان شهرستانی به مناسبت گرامیداشت دهه امامت و ولایت و عفاف و حجاب به بهره برداری رسید.

رییس اداره آموزش‌ و پرورش سردشت روز پنجشنبه در حاشیه آیین افتتاح این طرح اظهار کرد: این مدرسه خیّرساز در زمینی به مساحت ۴۰۰ متر مربع و با زیربنای ۹۵ متر مربع ساخته شده است.

سیدنجم‌الدین سمیعی افزود: هزینه ساخت این مدرسه روستایی ۲ کلاسه توسط خیران نیک‌اندیش «برادران رسولی «تقبل شده و برای ساخت آن ۷ میلیارد ریال هزینه شده است.

وی اضافه کرد: با احداث این واحد آموزشی، شرایط تحصیلی مناسب برای ۱۸ دانش‌آموز در ۶ پایه مختلف این روستا فراهم شد.

سمیعی گفت: در حال حاضر چهار مدرسه خیرساز ۲ کلاسه در روستاهای مرزی و کم برخوردار این شهرستان " گلوی، سستان، دیناران، بیشاسب " در حال ساخت هستند که تا مهر تکمیل و تحویل آموزش و پرورش داده خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سردشت با ۹۸۰ کلاس درس در قالب ۳۷۴ واحد آموزشی است که ۲۴ هزار و ۳۵۰ دانش‌آموز در آن تحصیل می کنند؛ این شهرستان در جوار مرزهای کشور عراق و ۲۴۴ کیلومتری مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha