۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبرنگار: 1258
کد خبر: 84821841
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۰ مشاور املاک غیرمجاز در پاکدشت پلمب شدند

۲۴ تیر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۵
کد خبر: 84821841
۱۲۰ مشاور املاک غیرمجاز در پاکدشت پلمب شدند

پاکدشت- ایرنا- رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پاکدشت گفت: با اجرای طرح تشدید نظارت بر فعالیت واحدهای مشاوران املاک، ۱۲۰ واحد املاک غیرمجاز در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان پاکدشت پلمب شدند

جواد سیری روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی از مطالبات مردم و مسئولان در جلوگیری از ایجاد نرخ کاذب در قیمت خرید و اجاره‌بها و برخی سوداگری‌ها در حوزه مسکن، برخورد جدی با واحدها مشاور املاک غیرمجاز است که این مهم با همکاری ادارات تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف و اتحادیه مشاوران املاک در مناطق شهری و روستایی اجرا شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح، ۷۰ واحد مشاور املاک غیرمجاز در خرداد ماه و ۵۰ واحد غیرمجاز در تیرماه امسال شناسایی و از سوی مسئولان پلمب شدند.

سیری گفت:علاوه بر این از ابتدای تیرماه ۴۰ پرونده تخلف در حوزه‌های مختلف مشاوران املاک در پاکدشت تشکیل شده و به منظور سیر مراحل قانونی به  اداره تعزیرات حکومی ارجاع داده شده است.

وی با تأکید بر لزوم رعایت الزامات قانونی درهنگام عقد قرارداد بین موجرین و مستأجرین گفت: بر اساس ماده ۴۶۶ قانون مدنی، اجاره عقدی است که به موجب آن مستاجر، مالک منافع عین مستاجره می‌شود و این امر باید در مبایعه‌نامه رسمی که در قرارداد ۴ برگی هولوگرام‌دار تنظیم شود.

سیری اظهار داشت: مبایعه‌نامه‌ها باید در واحدهای مشاور املاکی تنظیم شود که دارای جواز کسب باشد و در هنگام خرید ملک، لازم است تا استعلامات لازم را از ادارات مختلف انجام دهند و سپس نسبت به تنظیم قرارداد اقدام کنند و در صورت مبهم بودن معامله، حتما به اتحادیه مشاوران املاک مراجعه کنند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان پاکدشت گفت: مردم حتما مبایعه‌نامه اجرای بهای خود را در قراردادهای ۴ برگی دارای کد رهگیری و هولوگرام اصالت تنظیم کنند تا در صورت بروز اشکال، از طریق قانونی بتوانند مشکل ایجاد شده را پیگیری کنند.

وی از مردم خواست تا صورت بروز مشکل در انعقاد قرارداد با شماره تلفن  ۳۶۰۳۷۰۰۸ و ۳۶۰۳۷۰۰۹ تماس حاصل نمایند.
پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha