نظارت ویژه بر مراکز تفریحی و گردشگری مهریز افزایش یابد

یزد- ایرنا- دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مهریز گفت: نظارت ویژه بر مراکز گردشگری، تفریحی و تاریخی شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی با همکاری مردم و همراهی مسئولان موجب کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی است و باید افزایش یابد.

حجت‌الاسلام محسن حایری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهر مهریز به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و داشتن ییلاقات و مراکز متعدد تفریحی و گردشگری همواره میزبان میهمانان و گردشگران با خرده فرهنگ‌های متفاوت است .

وی ادامه داد: حضور افراد با فرهنگ‌های متفاوت از مناطق کشور به شهرستان در مراکز تاریخی، تفریحی و گردشگری، ضرورت نظارت عالیه بر این مجموعه‌ها را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

این مسئول بیان کرد: برای پیشگیری از بروز ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به دلیل مهاجرپذیر بودن شهرستان باید همه مسئولان و مردم وظایف خود را انجام دهند که هرگونه سهل‌انگاری و بی‌تفاوتی برای منطقه آسیب به همراه دارد.

حایری به اهمیت همکاری تمامی بخش‌ها با ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اشاره کرد و گفت: تحقق و اجرای این واجب الهی کار یک فرد یا یک دستگاه خاص نیست و همه در قبال آن مسئول هستند.

این فعال فرهنگی بیان کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی به علت عمل نکردن به وظایف قانونی، اخلاقی، ملی و انسانی است و توجه به امر به معروف و نهی منکر برکات زیادی به همراه دارد.

حایری بیان کرد: باید مسئولان در اختصاص امکانات و بودجه به ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر یک نگاه ویژه داشته باشند و برای کمک به این مجموعه از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی گفت: برگزاری دوره‌های فرهنگی و آموزشی با هدف فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی و جلب همکاری مردم و مسئولان برای تحقق اهداف مرتبط جزو برنامه‌های اصلی ستاد شهرستان است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مهریز به اهمیت تولید محتوای مناسب و انعکاس آن در فضای مجازی در خصوص مسائل مختلف اشاره کرد و همکاری نخبگان شهرستان را خواستار شد.

حایری در پایان یکی از ماموریت‌های مهم خبرگزاری‌ها و رسانه‌های نوشتاری را انجام امور فرهنگی و ارشادی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ذکر کرد که باید بیشتر به آن پرداخته شود.

مرکز شهرستان مهریز در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha