محمد دهقانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: عملیات خط کشی جادههای فرعی و روستایی در جزیره قشم ضمن آنکه باعث افزایش ضریب ایمنی و کاهش تصادفات جاده ای در این مسیرهای پُر تردد میشود، نقش بسیاری مهمی را نیز در افزایش دید رانندگان و کاربران جاده ای و هدایت آنها در مسیرهای یادشده دارد.
وی افزایش ایمنی رفت و آمد، کنترل ترافیک و تسهیل رفت و آمد را از دیگر مزایای اجرای طرح خط کشی در جادههای فرعی و روستایی نگین خلیج فارس عنوان کرد.
رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان قشم ادامه داد: در اجرای این طرح خط کشی شبانه روزی ۵۰ کیلومتر از راههای روستاهای رمکان به سوزا، طبل به سلخ، هُلر به رمَچاه و باغ بالا به زینبی احیای خط کشی شد، ۲۵ کیلومتر خط کشی با روکش های جدید و ۲۵ کیلومتر دیگر نیز خط کشی ترمیمی بر روی خط کشی ها پاک شده و محو شده از شرایط آب و هوایی جزیره قشم انجام شد.
دهقانی اضافه کرد: این طرح توسط ۲ اکیپ اعزامی از اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای شهرستان قشم با ۲۲ بشکه رنگ سفید و زرد با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اجرا شد.
وی توضیح داد: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۳۵۰ تابلو علایم راهنمایی، رانندگی و هشدار دهنده در جادههای این شهرستان بدلیل فرسودگی، ناخوانا بودن و در برخی موارد سرقت، تعویض و نوسازی شد.
جزیره قشم دارای ۵۹۸ کیلومتر راه شامل ۵۰ کیلومتر بزرگراه، ۱۸۰ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۲ کیلومتر راه فرعی درجه دو و ۲۲۶ کیلومتر راه روستایی است.
جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر داز توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.
شهرستان قشم شامل جزیرههای قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آبهای خلیج فارس گسترده شده است.
نظر شما