۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 84822988
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای طرح "دارو یار" در زنجان آغاز شده است

۲۵ تیر ۱۴۰۱، ۱۴:۱۹
کد خبر: 84822988
اجرای طرح "دارو یار" در زنجان آغاز شده است

زنجان - ایرنا - معاون غذاو داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان با اشاره به اجرای طرح "دارویار" از ۲۳ تیرماه در کشور، گفت: هدف این طرح افزایش تعداد داروهای تحت پوشش بیمه و کاهش هزینه‌های بیماران است.

دکتر علیرضا حقیقت روز شنبه با اشاره به اجرای طرح "دارویار"، در استان زنجان همزمان با کشور افزود: برای اجرای بهینه این طرح ضروری است که اقدامات لازم از سوی داروخانه‌ها انجام گیرد.

وی مزایای اجرای این طرح را، بهره‌مندی همه دهک‌های درآمدی از یارانه، عدم پرداخت از جیب بیماران، اجرای بیمه همگانی سلامت برای افراد فاقد بیمه، برقراری پوشش بیمه‌ای برای داروهایی که پیش از این تحت شمول حمایت‌های بیمه‌ای نبوده ذکر کرد.

به گفته این مسوول، منطقی شدن تجویز و مصرف دارو و حمایت ویژه از داروهای مصرفی بیماری‌های مزمن خاص و صعب‌العلاج  نیز از دیگر مزایای این طرح است.

گفتنی است پیش از این نیز وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم، در ویژه‌برنامه تلویزیونی در خصوص بررسی طرح جامع "دارویار"، با اشاره به ظرفیت خوب ایران در تأمین دارو در کشور گفته بود: همواره این سوال مطرح بوده که چرا باید در کشور مشکل دارو داشته باشیم و چرا باید مردم ما در تأمین دارو به مشکل بخورند؟ به همین دلیل طرح دارویار شکل گرفت.

دکتر بهرام عین‌اللهی اضافه کرده بود، اساتید برجسته‌ای را در این طرح شرکت دادیم و بررسی جوانب و کارهای کارشناسی طرح هم، نزدیک به ۱۰ ماه زمان برد.

و  به این موضوع نیز اشاره کرد که قدمت ما در داروسازی به سال‌ها قبل باز می‌گردد و نزدیک به یک قرن تجربه داروسازی داریم.

با اجرای طرح "دارویار"، ۱۰۰ داروی پرمصرف جدید و ۳۶۶ داروی ضروری بیماری‌های مزمن تحت پوشش بیمه قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha