شورای نگهبان با صلابت و اقتدار از اسلامیت نظام اسلامی پاسداری می‌کند

قصرشیرین- ایرنا- رییس دفتر نظارت و بازرسی بر انتخابات شورای نگهبان شهرستان قصرشیرین گفت: نهاد شورای نگهبان به عنوان یک نهاد انقلابی و موثر همواره با صلابت و اقتدار از اسلامیت و جمهوریت نظام اسلامی پاسداری و صیانت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، «کامران بدری» روز یکشنبه در آیین غبارروبی مزار شهدای گمنام شهرستان قصرشیرین به مناسبت سالروز تاسیس نهاد شورای نگهبان به همراه جمعی از اعضای شورای نگهبان و فرماندار قصرشیرین، افزود: این شورا  از مهم‌ترین وظایف اصلی آن نظارت بر تدوین قوانین و تطبیق مصوبات مجلس شورای اسلامی با قوانین شرع مقدس اسلام، تفسیر قانون اساسی، احراز صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و نظارت برحسن اجرای انتخابات ها است.

وی اظهار داشت: نهاد شورای نگهبان از اهمیت و جایگاه بسیار بزرگی در نظام جمهوری اسلامی برخوردار است و چنان که رهبر معظم انقلاب اسلامی در این راستا فرموده‌اند: "نهاد شورای نگهبان از عالی‌ترین ثمرات انقلاب اسلامی است و در سایه این نهاد جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی قوام و استحکام می‌یابد. "

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان قصرشیرین این روز را به تمام ناظرین امین شورای نگهبان به خصوص اعضای این دفتر در این شهرستان مرزی تبریک گفت و با مثبت ارزیابی کردن عملکرد اعضای دفتر شورای نگهبان قصرشیرین، ادامه داد: این دفتر در این شهرستان جایگاه خوبی دارد و پرتلاش کار می کند.

شرکت کنندگان در این آیین معنوی با قرائت فاتحه و شستشوی قبور مطهر شهدا با گلاب، ضمن ادای احترام به روح بلند شهدا بار دیگر با آرمان های امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت دارد که در اوایل جنگ تحمیلی ۲ سال کامل در اشغال متجاوزان بعثی بود.

این شهرستان در هشت سال دفاع مقدس بیش از ۸۰۰ شهید تقدیم نظام اسلامی کرد که قبور مطهر تعداد زیادی از این شهدا در سایر شهرهای استان کرمانشاه است.

۲۶ تیرماه در تقویم رسمی کشورمان مصادف با سالروز تاسیس شورای نگهبان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha